Estanys de Camporells i Peric Petit

Photo ofEstanys de Camporells i Peric Petit Photo ofEstanys de Camporells i Peric Petit Photo ofEstanys de Camporells i Peric Petit

August 17, 2017
August 2017

•   4.7 3 Reviews

near Fontrabiouse, Occitanie (France)

Bonica caminada als estanys de Camporells amb pujada addicional al cim del Peric petit, que hem començat a dalt de l’estació d’esquí de Formiguères (final telecadira de la Calmasella), on hi ha un ampli aparcament, des del que hem anat pujant suaument per creuar la serra de Maurí, passada la qual i quant el camí comença a baixar, ens hem desviat a la dreta fins arribar al PR del tour del Capcir, que hem seguit fins al estany Gros.

A ressaltar l’imponent paisatge que es divisa al començar a baixar de la serra de Mauri, ja que ens permet veure tota la vall de Camporells amb els seus estanys, emmarcada pels cims dels dos Peric, la Portella , Camporells i la punta del Carlit.

Voregem l’estany Gros i anem a trobar el camí de pujada al Peric Petit, inicialment per trams herbats però que ben aviat, es converteix en un corriol fresat que s’enfila dret per la tartera, però que no té cap tipus de complicació i que ens permet pujar al cim , on gaudim d’unes imponents vistes, sobre Camporells, la zona de les Bulloses (Bouillouses), el Carlit i el puig de la Grava i el Puig Peric al costat.

Davallem ràpidament del cim pel llom de la muntanya, per un camí marcat amb fites, baixant cap al pla de les Carboneres, on seguint el GR, arribem primer als estanys de la Basseta i tot seguit al estany del Mig, on hi ha un refugi guardat. Aprofitem per menjar una mica i desprès de gaudir del magnífic entorn, comencem la tornada pujant per un camí dret que surt del darrera del refugi i que en permet pujar ràpidament a la serra de Maurí, on seguint el mateix camí de l’anada, ens permet arribar amb poca estona al punt de sortida.

Photo ofAparcament superior telesilla Calmasella, estació de Formiguères Photo ofAparcament superior telesilla Calmasella, estació de Formiguères Photo ofAparcament superior telesilla Calmasella, estació de Formiguères

Aparcament superior telesilla Calmasella, estació de Formiguères

Gràcies.

• Photo of luigiganivetti
    luigiganivetti Jul 15, 2018

Bona tarda, estem interessats en fer la ruta.....sabeu si fins a l'aparcament superior telesilla Calmasella es podria pujar amb una autocaravana petita..... MOltes gràcies!

erill Jul 20, 2018

Jo crec que no heu de tenir problemes, ja que com pots veure a la foto de l'aparcament, hi ha furgonetes aparcades i la pista està bastant ben conservada i no hi ha sots.
    Per altra banda, crec que a l'estiu el telecadira està en funcionament (assegura-te'n), per lo que pot ser una bona alternativa en cas de problemes.

• Photo of Antoni Buira
    Antoni Buira Aug 28, 2018

He fet parcialment la ruta per que el temps no ens va deixar pujar al petit Peric, però l' arribada als llacs ja justifica la sortida.

erill Sep 2, 2018

Gràcies pel comentari i valoració.
    Celebro que t'hagi agradat l'anada als llacs, llàstima que no hagis pogut pujar al petit Peric, ja que les vistes son imponents. Ja tens excusa per tornar-hi.

• Photo of luigiganivetti
    luigiganivetti Sep 3, 2018

Hola! Vam poder fer la ruta parcialment, el temps no ens va ajudar, però molt xula! Per si l'interessa a algú, no vam pujar amb l'autocaravana perque al vespre plovia molt, però l'endemà de tornada em va semblar la pista molt practicable.

erill Sep 6, 2018

Gràcies pel comentari i celebro que us agrades la caminada.
    També, agrair-te la informació per als possibles interessats en fer la ruta.

• xrm0312 Jul 7, 2019

La pujada al Petit Peric; té un pendent acusat, i tot i no tenir complicació, no és fàcil, és un terreny relliscós.
    Les vistes són espectaculars un cop a dalt, val la pena.

erill Jul 9, 2019

Gràcies xrm0312 pel comentari. En efecte, tot i la pujada, les vistes des del cim són imponents.

• anduri Aug 25, 2021

Has triat la millor manera de pujar i baixar, al revés considero molt més passat i perillós 👏🏻👏🏻i avui un dia fantàstic

erill Aug 30, 2021

Gràcies anduri pel comentari i valoració. Celebro que aquesta ruta hagi estat del teu interès.