Photo ofESTANYS AMAGATS (5): Ref. Estanys de la Pera, Font de les Pollineres, Bassa de Comabella, el Fornell, Ref. de Cap de Rec Photo ofESTANYS AMAGATS (5): Ref. Estanys de la Pera, Font de les Pollineres, Bassa de Comabella, el Fornell, Ref. de Cap de Rec Photo ofESTANYS AMAGATS (5): Ref. Estanys de la Pera, Font de les Pollineres, Bassa de Comabella, el Fornell, Ref. de Cap de Rec

July 28, 2018
July 2018

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

L'última setmana de juliol ens hem anat a fer la travessa dels ESTANYS AMAGATS. L'hem començat pel Refugi de Cap de Rec, i aquest es l'ordre i el resum de les etapes que hem fet:

1ª Etapa 16,70 Km. - Refugi de Cap de Rec - Refugi de Cal Pere Sidró
2ª Etapa 12,68 Km. - Refugi de Cal Pere Sidró - Refugi de Malniu
3ª Etapa 15,20 Km. - Refugi de Malniu - Refugi de l'Illa
4ª Etapa 13,45 Km. - Refugi de l'Illa - Refugi dels Estanys de la Pera
5ª Etapa 13,80 Km. - Refugi dels Estanys de la Pera - Refugi de Cap de Rec

Petit comentari de la 5ª Etapa, a la que correspon aquest track:

Sortim del Refugi dels Estanys de la Pera, baixem per un bonic sender i anem a trobar el Riu del Moli, que baixa dels Estanys de la Pera, continuem baixant, mes o menys paral.lels al riu, direcció al Refugi, Estany i Font de les Pollineres, continuem pel sender, conegut també com el camí vell de la Pera, que va seguint el riuet, fins que arribem a un camí ja mes pla i ample, utilitzat com a pista de l’estació d’esquí nòrdic d’Aransa, mes endavant ens en separem uns metres per anar a la Bassa de Comabella, propera ja a el Fornell, creuem la carretera i fem drecera pel Cortal de l’Hereu Mateu, tornem a arribar a la carretera per la que baixem uns metres fins a trobar un pal amb senyalitzacions. Anem a l’esquerra, primer planejant i després baixem a trobar de nou el Riu del Molí, el creuem per una palanca, pugem pel costat contrari i per entre un bosc de pi roig anem a trobar el riu del Prat del Cot, el creuem per unes pedres, ja que la palanca de tronc esta malmesa i superada una lleu pujada arribem a una pista, aquí hi ha dues opcions, a l’esquerra, mes curta que va pel Refugi del Prat de la Cot i puja a Cap de Rec per un camí de bestiar i l’altra, que es la que hem fet, que baixa fins a trobar el Càmping del Cortal del Gral, en arribar-hi hem agafat a l’esquerra un sender que puja fent drecera i va creuant la carretera fins que arribem a Cap de Rec i donem per acabada la Travessa.

Per acabar la travessa, hem tingut una etapa poc complicada i principalment en baixada. Molt maca la primera part de la mateixa, que transcorre propera al Riu del Molí i arriba la Bassa de Comabella. Un cop s’ha passat el Fornell hem trobat una zona una mica complicada i en la que cal anar en compte de no perdre la traça correcta, que transcorre propera a una canal d’aigua i baixa a trobar la carretera per un sender proper al Cortal de l’Hereu Mateu.

SENYALITZACIONS i ORIENTACIÓ .
Durant el Recorregut dels Estanys Amagats (REA), es van seguin diferents senyalitzacions:
Franges blanques i vermelles en els diferents GR pels que transcorre
Rectangles grocs amb numeració, que corresponen a Senders de la Cerdanya (SC)
Franges Grogues i vermelles, GPR, en territori andorrà
Franges Blanques i verdes, de senders locals (SL) de Bellver de Cerdanya
Pals amb senyals de direcció
I finalment els punts blaus que identifiquen el REA. Aquests hem trobat que son escassos i que convindria una millor senyalització i repintar-los.
Tot i que en general es van trobant senyalitzacions, hi ha zones mes complicades o amb la traça poc evident pel que considero imprescindible portar un GPS.

RESUM DE LA TRAVESSA:
Distancia total recorreguda: 71,83 Km.
Desnivell positiu (pujant): 3.505 metres
Desnivell negatiu (baixant): 3.498 metres
Altitud màxima: 2.682 metres
Altitud mínima: 1.320 metres

PictographMountain hut Altitude 7,666 ft
Photo of001 Sortida del Refugi dels Estanys de la Pera Photo of001 Sortida del Refugi dels Estanys de la Pera Photo of001 Sortida del Refugi dels Estanys de la Pera

001 Sortida del Refugi dels Estanys de la Pera

PictographPicnic Altitude 7,022 ft
Photo of002 Refugi i Font de les Pollineres Photo of002 Refugi i Font de les Pollineres Photo of002 Refugi i Font de les Pollineres

002 Refugi i Font de les Pollineres

Ja propers al Camping del Cortal del Gral i d'arribar al Refugi de Cap de Rec

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Jul 21, 2019

Gràcies pel track, que ens ha ajudat a no equivocar-nos tant. Tot i així, hem també anat a parar al càmping sense voler. Fas un bon tros de més, que no caldria.
    Es una ruta molt maca de 5 etapes, però que li manca una molt millor senyalització. Aquesta part és perdedora especialment. També es fàcil passar-se l' estany de Comabella preciós (vam haver de recular).
    Es podria promocionar més, oerò també marcar-la millor.