Photo ofESTANYS AMAGATS (4): Ref. de l'Illa, Vall del Riu Madriu, Coll Maiana, Ref. i Port de Perafita, Ref. dels Estanys de la Pera Photo ofESTANYS AMAGATS (4): Ref. de l'Illa, Vall del Riu Madriu, Coll Maiana, Ref. i Port de Perafita, Ref. dels Estanys de la Pera Photo ofESTANYS AMAGATS (4): Ref. de l'Illa, Vall del Riu Madriu, Coll Maiana, Ref. i Port de Perafita, Ref. dels Estanys de la Pera

July 29, 2018
July 2018

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

L'última setmana de juliol ens hem anat a fer la travessa dels ESTANYS AMAGATS. L'hem començat pel Refugi de Cap de Rec, i aquest es l'ordre i el resum de les etapes que hem fet:

1ª Etapa 16,70 Km. - Refugi de Cap de Rec - Refugi de Cal Pere Sidró
2ª Etapa 12,68 Km. - Refugi de Cal Pere Sidró - Refugi de Malniu
3ª Etapa 15,20 Km. - Refugi de Malniu - Refugi de l'Illa
4ª Etapa 13,45 Km. - Refugi de l'Illa - Refugi dels Estanys de la Pera
5ª Etapa 13,80 Km. - Refugi dels Estanys de la Pera - Refugi de Cap de Rec

Petit comentari de la 4ª Etapa, d’alta muntanya, a la que correspon aquest track. Es una mica menys exigent que la 3ª, però també força espectacular, preciós l’entorn del Refugi de l’Illa, la Vall del Riu Madriu i la baixada del Port de Perafita als Estanys de la Pera:

Sortim del Refugi de l’Illa Malniu, de nou pels GR7 i GR11, al costat del sender veiem l’Estany Rodó i mes endavant l’Estany de la Bova, ben curiós, ja que esta farcit de la planta aquàtica, que cobreix una gran part de la seva superfície i de la que agafa el nom, a tocar la Cabana dels Estanys (amb mes estanys que la voregen), mes avall arribem al Refugi del Riu dels Orris, ja a tocar del Riu Madriu, seguim baixant per un entorn espectacular, pel bosc i al costat del riu, arribem al Pla de l’Ingla, anem trobant algun tram empedrat i arribem a l’encreuament (2.035 metres), on cal deixar la vall per anar a l’esquerra, creuar el riu Madriu per una palanca i fer l’exigent pujada al Coll de la Maiana (2.435 metres), assolit aquest, prenem una suau baixada per la Vall de Perafita, fins arribar al Refugi del mateix nom (2.200 metres). A la senyalització, agafem direcció al Port de Perafita (GR11-10) cap a l’esquerra i en pujada, arribem als Planells de Perafita, on a baix i a la dreta tenim l’Estany de Perafita, seguim pujant, el sender fa una diagonal amb bon desnivell i arriba a un altiplà, poc abans de coronar el Port de Perafita, on deixem Andorra per entrar de nou a Catalunya. Sols ens queda l’espectacular baixada que ens permet anar contemplant al fons els Estanys de la Pera i arribar al Refugi del mateix nom que hi esta a tocar.

Al fer els comentaris corresponents al track de la 5ª Etapa, he afegit unes dades generals sobre l'orientació i les diferents senyalitzacions que es van trobant en tota la travessa, així com també les dades totals de la mateixa.

Photo ofPujada i arribada a la Collada de la Maiana Photo ofPujada i arribada a la Collada de la Maiana Photo ofPujada i arribada a la Collada de la Maiana

Pujada i arribada a la Collada de la Maiana

Clots del Prat

Baixant cap al Refugi dels Estanys de la Pera

Photo ofPort de Perafita (Frontera entre Andorra i Catalunya) Photo ofPort de Perafita (Frontera entre Andorra i Catalunya) Photo ofPort de Perafita (Frontera entre Andorra i Catalunya)

Port de Perafita (Frontera entre Andorra i Catalunya)

PictographRiver Altitude 8,070 ft

Palanca per pasar el riu

PictographMountain hut Altitude 7,731 ft
Photo ofArribada al Refugi dels Estanys de la Pera Photo ofArribada al Refugi dels Estanys de la Pera Photo ofArribada al Refugi dels Estanys de la Pera

Arribada al Refugi dels Estanys de la Pera

PictographWilderness hut Altitude 7,386 ft

Refugi de Riu dels Orris

PictographRiver Altitude 7,154 ft

Vall i Riu Madriu

PictographRiver Altitude 7,109 ft
Photo ofPla de l'Ingla i sender paral.lel al riu Madriu Photo ofPla de l'Ingla i sender paral.lel al riu Madriu Photo ofPla de l'Ingla i sender paral.lel al riu Madriu

Pla de l'Ingla i sender paral.lel al riu Madriu

Indrets espectaculars

PictographWilderness hut Altitude 7,209 ft

Refugi de Perafita

Agradable baixada fins al Refugi

Pujada al Port de Perafita

PictographMountain hut Altitude 8,174 ft

Sortida del Refugi de l'Illa

PictographLake Altitude 7,972 ft
Photo ofEstany de la Bova i Cabana dels Estanys Photo ofEstany de la Bova i Cabana dels Estanys Photo ofEstany de la Bova i Cabana dels Estanys

Estany de la Bova i Cabana dels Estanys

Photo ofEncreuament - Anem a l'esquerra, direcció a la Collada de la Maiana i Perafita Photo ofEncreuament - Anem a l'esquerra, direcció a la Collada de la Maiana i Perafita Photo ofEncreuament - Anem a l'esquerra, direcció a la Collada de la Maiana i Perafita

Encreuament - Anem a l'esquerra, direcció a la Collada de la Maiana i Perafita

Comencem a pujar la collada de forta pendent