Estany Gerber

August 5, 2020
August 2020

near Sorpe, Catalunya (España)

Des de Sort tenim 45 minuts fins el punt de partida de la ruta en el aparcament de Gerber-Peülla, a un quilòmetre del port de la Bonaigua per la carretera C-28. A primera hora no hi ha gaire cotxes.

A la dreta de la carretera creuem el riu de la Bonaigua i comencem la ruta d’ascensió als estanys. El camí está ben marcat i no té pèrdua. Hi ha una senyalització groga que ens va indicant el camí.

A mida que va pujant i abans d’entrar a la vall de Gerber, hi ha bones vistes de la vall d’Àneu, després entrem a la vall i en mitja hora arribem a l’Estanyera, el primer estany i el més petit.

La ruta continua rodejant l’estanyet seguint el barranc de Gerber. El camí és fàcil però hi ha molta pedra de pujada i cal anar mirant on es posen els peus. Després d’una altra mitja hora arribem a l’Estanyera del Mig. És més gran que el primer i es pot fer un bany.

Seguint el camí continuem pel barranc, el camí és fàcil fins un punt on s’estreta més el barranc i tenim molta pedra per les que hem de passar. La ruta està ben marcada i es nota que ha passat molta gent. Després d’una estona arribem a la part superior del barranc on es troba l’Estany de Gerber.