Estany del Clot i Gorg Estelat des de Nohedes

Photo ofEstany del Clot i Gorg Estelat des de Nohedes Photo ofEstany del Clot i Gorg Estelat des de Nohedes Photo ofEstany del Clot i Gorg Estelat des de Nohedes

September 3, 2016
August 2016

near Nohèdes, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Excursió feta amb la familia, asequible amb mainada no massa petita sempre que se'ls doni els seus ritmes i temps de parada.
La ruta pot començar directament des del poble de Nohedes, deixant el cotxe a l'aparcament abans del poble. Però també es pot seguir amb el cotxe passat Nohedes per una pista fins arribar a una zona d'aparcament a uns 4 ó 5 kms després del poble (Com és normal, no està permès aparcar en qualsevol lloc). Nosaltres vam arribar en cotxe fins al final per no fer caminar més del conte al nen.
La pujada inicial es fa des d'un corriol que comença al mateix parking de la pista i que s'enfila decididament pel mig d'un bosc preciós a estones de faig, a estones d'avet, a estones de totes dues i sempre ben indicat amb marques pintades. Al principi és corriol però es va creuant amb una pista ampla només habilitada pels propietaris de bestiar. L'últim tram abans del primer llac també el fem caminant per la pista.
El primer llac que s'arriba és a l'estany el clot després d'uns 3,2kms. Aquí trobem una mica de gent ja que és ple agost. Molta d'aquesta gent no passa d'aquest llac.
Però nosaltres volem seguir així que continuem pista amunt vorejant l'estany per l'esquerra i guanyant alçada , cosa que ens dona una panoràmica molt bona.
Seguim per la pista fins que a dalt d'una ziga zaga queda tallada i continuem per un corriol tot creuant un pastor. Ara ja tot el camí fins el Gorg Estelat es per corriol i com que em guanyat alçada no anem per dins de bosc sino amb ple sol.
El Gorg Estelat es majestuós i molt maco i no trobem gairebé ningú així que ens vam quedar a dinar i a remullar-nos. Tot i que diuen que té força fondària, la entrada des de la vora es totalment plana i dona la sensació de platjeta (Amb el típic fang dels llacs, això si ;-)
La tornada s'ha de fer pel mateix camí que de pujada.