Estany de Vallsera (Balcere) Puig del Pam (100 cims)

Photo ofEstany de Vallsera (Balcere) Puig del Pam (100 cims) Photo ofEstany de Vallsera (Balcere) Puig del Pam (100 cims) Photo ofEstany de Vallsera (Balcere) Puig del Pam (100 cims)

September 6, 2022
September 2022

•   4.2 2 Reviews

near Les Angles, Occitanie (France)

Puig del Pam 2470 m.
El Puig del Pam es un pic que han posat recentment a la llista ampliada dels “100 cims” de la FEEC.
Está situat al Capcir, al fons i a la dreta de l’estany de les Bulloses. La pujada més fàcil es des llevant, sortint del poble les Angles.
Anem al aparcament de l’estany de Vallsera (Balcere) on s’hi arriba per una carretera ben asfaltada. Comencem a caminar tornant a la carretera i seguint endavant, passem vora el bonic estany, concorregut pels pescadors i fem un trosset de pista.
Aviat ens desviem esquerra (pal indicador a Jaça de Ganyades) per encarar direcció ponent cap a la muntanya. Anem pujant pel bosc una bona estona, es pista de pastures, en algun tros es veuen molts troncs caiguts. Ens dirigim a una mena de coll que queda a la dreta d’un grup rocós, el Roc dels Isards.
La pista acaba en la Cabana dels Isards (refugi lliure) força cuidada. Darrera nostre, molt bona vista del Llac de Matemala. Continuem pujant sender pel mig de l’herba encarats a una pedrera sota la carena. Arribem en un replà i anem cap a la nostra dreta per pujar dalt la serra dels Alarbs. Ens adrecem primer cap a llevant on hi ha una gran fitot i desprès reculem una mica a un altre central (Puig del Pam) on hi ha una creu de fusta caiguda (2470 metres).
Fantàstiques vistes; al sud el roc d’Aude, el Mont llaret i les pistes de les Angles, al SE el Canigó, a llevant Formigueres, el lac de Puyvalador i el Roc de Madres, cap el nord els estanys de Camporells i al NW els Perics, cap a ponent el Carlit i al SW el llac de les Bulloses.
Fa vent i sense mandra encarem la baixada pel llom herbat de la serra dels Alarbs, hem d’anar una mica cap a la dreta. Veiem la cabana de la Balmeta i ens hi adrecem buscant el millor camí. Aviat som a baix, amb les vaques, on ens trobem el camí perimetral del Tour du Capcir que ve del refugi de Camporells.
Ens aturem a fer el pic-nic en una taula exterior del refugi lliure Balmeta, una mica tronat a dins, amb els Perics emboirats davant.
Encarem la tornada, cap a llevant pel sender ben marcat vall de la Balmeta avall, passem pel bonic estany de la Balmeta i seguim per una zona d’aiguamolls vora el riu.
El camí es torna una ampla pista on hi arriben els 4 x 4, segueix cap a la urbanització de Les Angles. Nosaltres el deixem abans d’arribar-hi agafant un sender a la nostra esquerra que ens porta fins l’estany de Balcere i el nostre auto.
Una bonica circular i un altre 100 cim al sac.

A01 Aparcament Turismes

A l'esquerra de la carretara. Primer hi ha un lloc per les autocaravanes

A02 Pal Indicador

Direcció a Jaça de Ganuades. Deixem la pista ampla i n'agafen un altra entre bosc i pastures

A03 Arbres caiguts

Paisatge de toncs, alguna ventada ??

PictographWilderness hut Altitude 7,188 ft

A04 Cabana dels Isards

Refugi lliure. Hi ha boles de sal a fora.

A05 Fita oriental

Gan munt de pedres, bones vistes cap a llevant. Encara hi ha un altre cim mes baix al NE.

A06 Puig del Pam

2470 m. Pic més alt de la serra dels Alarbs, entre la vall de la Balmeta al Sud i de la Lladura al Nord.

PictographWilderness hut Altitude 6,943 ft

A07 Cabna de la Balmeta

Refugi lliure i taula de fusta al exterior. Cruïlla de camins. Volt a l'Aude, Cap a la Bullosa, cap els Perics i també cap al refugi Camporells

A08 Trencall de tornada al Balcere

A l'esquerra, sender que baixa fort al estany Vallsera

• Photo of Οδυσσέας Παπανδρέου
    Οδυσσέας Παπανδρέου Oct 17, 2022

Hola, gràcies per la ruta, m'ha servit per a fer la meva.

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Jun 3, 2023

Grans vistes des del cim i durant la baixada.

• Photo of pitufoceretà
    pitufoceretà Sep 19, 2023

Bona ruta amb vistes espectaculars, molt ben explicada.