Estany de l'Estanyó - Parc Natural de la Vall de Sorteny | Andorra

Photo ofEstany de l'Estanyó - Parc Natural de la Vall de Sorteny | Andorra Photo ofEstany de l'Estanyó - Parc Natural de la Vall de Sorteny | Andorra Photo ofEstany de l'Estanyó - Parc Natural de la Vall de Sorteny | Andorra

August 29, 2020
August 2020

•   5 3 Reviews

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

INFORMACIÓ RELLEVANT
Valoració: Caminada assequible en la qual gaudir del Parc Natural de Sorteny, una zona amb un gran atractiu.

Important: De l'1 de juliol a 31 d'agost el cost per arribar a la zona d'aparcament és de 4 €, la resta de l'any gratuït. Fins a les 10 teniu la possibilitat de pujar fins al parking de dalt (el camí és de terra i s'ha d'anar esquivant pedres i regueres, però si sou aventurats es pot fer), la segona opció és deixar-lo abaix, hi ha unes 100 places d'aparcament i us farà la ruta més llarga (9,5 km).

Temps en moviment: 2 hores 22 minuts
Temps total: 3 hores 38 minuts

PUNTS D'INTERÈS
1. Riu de l'Estanyó
2. Estany de l'Estanyó
3. La Vall de Sorteny (Parc Natural de Sorteny)
4. Les vistes en direcció el Pic de la Font Blanca (2903m)

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA
Aquesta és apta per a gairebé tots els públics, durant un tram el pendent és força continu obligant a fer alguna parada sobretot en època de calor.

Un cop comença la ruta gairebé no fan falta indicacions, només hi ha un corriol i és anar seguint. Només us hauríeu de desviar si voleu anar al Refugi de Sorteny (en un dels Waypoints- Banderetes es pot observar).

Si t'agrada la ruta valora-la i comenta-la!

Informació aparcament

De l'1 de juliol a 31 d'agost el cost per arribar a la zona d'aparcament es de 4 €, la resta de l'any gratuit. Fins les 10 teniu la possibilitat de pujar fins el parking de dalt (el camí és de terra i s'ha d'anar esquivant pedres i regueres, però si sou aventurats es pot fer), la segona opció és deixar-lo abaix, hi ha unes 100 places d'aparcament i us farà la ruta més llarga (9,5 km).

Cap a l'esquerra teniu el Refugi, si hi voleu anar al tornar es pot agafar un corriol més endavant per no haver de fer el tomb fins aquesta cruïlla.

PictographBridge Altitude 6,426 ft

Corriol i passos amb aigua

PictographRiver Altitude 7,358 ft

Riu de l'Estanyó

PictographBridge Altitude 7,555 ft

PictographLake Altitude 7,839 ft

Estany de l'Estanyó

A l'Estany us podeu trobar alguns amics que viuen per allà ;)

PictographLake Altitude 7,856 ft

PictographMountain hut Altitude 6,637 ft

Si voleu podeu seguir cap a la dreta per creuar el riu i arribar al refugi

• antonisangra Sep 14, 2020

Ruta molt agradable, paisatge molt bonic i variat i poca aglomeració de gent. Per a inic6iacio esta molt be ja que es tot pujada pero no molt dura.

Ruta molt xula, paisatge variat i sense aglomeracions de gent. Bona excurcio per iniciar-se, ja que es tot pujada pero no molt dura.

• Photo of Enrutadors
    Enrutadors Sep 18, 2020

Gràcies Antoni pel comentari, a per la següent! ;)

• Photo of laura_ro7
    laura_ro7 Oct 16, 2021

Una ruta molt xula i amb poca gent a l’Octubre. Hem deixat el cotxe al primer pàrquing perquè tot i haver-hi la valla oberta hi havia un senyal que posava “prohibit cotxes”, només són uns 20’ més caminant.
    Hem arribat a l’estany en 1h30’ però a la tornada hem passat per refugi (que s’hi pot prendre algo i menjar si es necessita) i hem fet una circular per el Pla del Quer i ens hem arribat en 10’ al Mirador del Pla de la Llosa, després baixes una caminet indicat però amb forces pedres i inclinat (bon calçat i paciència), et deixa allà mateix al pàrquing.
    Zona per tornar-hi!

• rkirby Sep 22, 2023

Ruta molt maca.
    Nosaltres al començar abans de les 10 ens vàrem saltar el pàrquing i estalviar la caminada x la pista.