Estany de Coma d’Or des del Coll de Puymorens (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

Photo ofEstany de Coma d’Or des del Coll de Puymorens (Alta Cerdanya-Catalunya Nord) Photo ofEstany de Coma d’Or des del Coll de Puymorens (Alta Cerdanya-Catalunya Nord) Photo ofEstany de Coma d’Or des del Coll de Puymorens (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

October 7, 2017
October 2017

•   5 2 Reviews

near L’Hospitalet-près-l’Andorre, Occitanie (France)

Estany de Coma d’Or des del Coll de Puymorens (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

Iniciem la ruta al costat de la petita presa d’aigua que hi ha a la pista que surt del Coll de Puymorens i es dirigeix al nord-est resseguint la Coma d’en García. Tot i no estar gaire senyalitzat, el camí és prou evident, amb una primera part de pista, i una segona de corriol ben fressat.

El camí puja progressivament per la banda esquerra de la vall i en paral·lel al Rec d’en García, oferint-nos, si mirem enrere, magnífiques vistes dels cims d’Andorra (Font Freda, Alba, Escobes i molts altres). A la nostra esquerra tenim els cims del Pic Mercader (2.547 metres) i del Pic de Querforc (2.585 metres). Poc a poc, amb algun tram més costerut, arribem a la Portella de la Coma d'en Garcia (2.534 metres), una magnífica balconada a la Vall de Bésines i als cims situats cap a l’est i al sud: Auriol, Puigpedrós de Lanós, Coma d’Or i el Cap de Llosada, entre altres.

Després de descansar una estona, baixem pel corriol fins a la Portella de Cortal Rossó, magnífic mirador de l’Estany de Coma d’Or (2.501 metres) que queda a la nostra dreta i a on baixem perquè el Tuc faci un banyet. Fem una volta completa a l’estany i, a la sortida d'aigües cap el sud, gaudim de les vistes sobre el Rec del Cortal Rossó.

La tornada la fem pel mateix camí (amb lleugeres modificacions) fins arribar a l’aparcament inicial.

Fàcil i curta excursió en un entorn magnífic i en un dia climatològicament perfecte. Apta per a totes les edats perquè la distància i el desnivell són molt assequibles.

Salut i bona caminada !

Aparcament

Aparcament al costat de la petita presa d'aigua del Rec d'en García.

PictographLake Altitude 7,090 ft

Foto de la petita bassa al costat de la pista d'ascens per la vall.

Panoràmica

Collada

Petita collada amb vistes magnífiques sobre el camí recorregut i amb els pics d'Andorra al fons.

Panoràmica

PictographProvisioning Altitude 7,986 ft

Dinar i descans

Parada per dinar en un altiplà amb vistes a les muntanyes d’Andorra. Magnífic lloc per instal·lar una tenda de campanya i passar la nit.

Photo ofPujada final a la Portella de la Coma d’en García Photo ofPujada final a la Portella de la Coma d’en García Photo ofPujada final a la Portella de la Coma d’en García

Pujada final a la Portella de la Coma d’en García

Últim tram de pujada a la Portella de la Coma d'en García.

Photo ofPortella de la Coma d’en García (2.534 metres) Photo ofPortella de la Coma d’en García (2.534 metres) Photo ofPortella de la Coma d’en García (2.534 metres)

Portella de la Coma d’en García (2.534 metres)

Portella de la Coma d'en García (2.534 metres)

PictographLake Altitude 8,100 ft

Estany de Coma d’Or (2.501 metres)

Flors

Flors a la baixada per la Coma d'en García.

Panoràmica des de la baixada per la pista de la Coma d'en García.

Aparcament i final de ruta.

• Photo of 4enruta
    4enruta Jul 17, 2020

Hem seguit aquesta ruta i hem descobert un lloc genial!

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Jul 17, 2020

Cert. Realment és un entorn preciós en qualsevol època de l’any.
    Gràcies pel comentari i la valoració.
    Salut i Bon estiu !

• Photo of Campcardós
    Campcardós Jul 17, 2020

Brutal, bonic i assequible. Val molt la pena l'esforç realitzat.