Estany de Can Roca a Pardines

January 22, 2023

near Pardines, Catalunya (España)

Sortim amb cotxe des de Ribes de Freser direcció a Pardines.

A l'entrada de Pardines, primer carrer a l'esquerra, hi trobem una petita zona d'aparcament on deixem el cotxe.

Comencem la ruta caminant pel centre del poble, plaça del Pedró, carrer Major, fins a sortir al camí de Camprodon, que agafem en direcció a l'Església de Santa Magdalena.

Arribem a l'Església Romànica de Santa Magdalena, un indret de trobades i celebracions de la gent de Pardines.

Construïda al segle XII, va ser consagrada pel bisbe d'Urgell l'any 1176. Al segle XVIII va ser transformada afegint dues capelles laterals.

Recentment, va ser restaurada per l'arquitecte Joan M. de Ribot, eliminant elements barrocs en la restauració.

Aquesta església facilitava el culte a les cases més allunyades del nucli urbà.

A l'església trobem un panell informatiu de la mateixa ruta traçada pel Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, on indica la mateixa ruta però en un itinerari circular també molt recomanable.

En aquest cas, vam optar per l'itinerari lineal perquè no disposàvem de prou temps per completar-lo.

Pujada a l'estany de Can Roca:

Deixem l'església a mà esquerra i enfilem per la pista direcció a l'estany.

Ben aviat tornem a trobar una bifurcació, seguim per la pista de la dreta i continuem pujant.

La pista fins ara asfaltada ja no ho és, i caminem entre camps de dall parcel·lats per murs de pedra seca. Tornem a trobar un altra desviació, en aquest cas seguim pel camí de l'esquerra.

El següent que trobem és un punt amb plafons informatius. Aquí continuem pujant pel camí de l'esquerra i ja queda mot poc per arribar fins a l'estany de Can Roca.

Continuem pujant un trosset més i trobem l'últim trencant que agafem a mà dreta, ja quasi hi som!!

Molt aviat arribem a l'estany de Can Roca, on aprofitem per descansar una mica i fer un petit esmorzar.

Darrere l'estany hi ha el pou de glaç, edificació de planta circular i estructura cilíndrica, excavada al subsol entre 5 i 7 m de fondària, que aprofitava el desnivell natural i la inèrcia tèrmica del terreny per a preservar el glaç. Antigament, disposava d'una cobertura per protegir el glaç de les inclemències climàtiques. Podem acostar-nos-hi vigilant als més petits.

Per tornar a Pardines, desfem el camí per on havíem vingut i en una horeta ja tornem a ser al cotxe.