Estany Blau o Étang Blaou per la Vall de Rialb | Andorra

Photo ofEstany Blau o Étang Blaou per la Vall de Rialb | Andorra Photo ofEstany Blau o Étang Blaou per la Vall de Rialb | Andorra Photo ofEstany Blau o Étang Blaou per la Vall de Rialb | Andorra

June 4, 2022
June 2022

•   4.3 1 review

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

INFORMACIÓ RELLEVANT
Ruta per la preciosa Vall de Rialb que ens acosta a l'espectacular zona de l'Estany Blau destacat pel color de les seves aigües.

Important:
L'aparcament és gratuït de setembre a juny, a l'estiu tindrà un cost de 4€ estan regulat de les 9h a les 17h. Cal tenir en compte l'època de l'any per la possible neu acumulada. Com qualsevol ruta d'alta muntanya cal consultar la previsió meteorològica, portar un bon calçat, roba d'abric variable i crema solar.

Temps en moviment: 2 hora 47 minuts

4. Riu de l'Estany Blau
5. Estany Blau

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA
La ruta s'inicia a l'aparcament de la Vall de Sorteny, des d'aquí també podeu fer la ruta per aquesta vall finsL'Estany de l'Estanyó.

El camí no té cap dificultat tècnica més enllà del desnivell i la possibilitat de trobar-hi neu, a la vegada està correctament senyalitzat amb panells informatius i punts grocs.

El recorregut s'inicia resseguint el Riu de Rialb en una vall preciosa i poc transitada, ja que fins a dia d'avui no és molt coneguda. Podreu trobar taules de pícnic just a l'inici de la ruta i desprès de passar el primer tancat del bestià.

Creuat el segon pont, s'inicia un fort desnivell fins al Port de Siguer, on tindreu la primera recompensa: unes vistes fabuloses amb l'estany d'un intens color blau.

És interessant apropar-se fins als peus del llac per poder copsar el color de l'aigua i el paisatge que ofereix.

Segueix-nos a Instagram🤸‍♂️

Aparcament i inici de la ruta, direcció Vall de Rialb

PictographWaterfall Altitude 5,935 ft

PictographDoor Altitude 6,073 ft

Traspasseu el tancat pel bestià

PictographWaterfall Altitude 6,394 ft

PictographBridge Altitude 6,460 ft

PictographMountain hut Altitude 6,483 ft

PictographWaterfall Altitude 6,585 ft

PictographBridge Altitude 6,631 ft
Photo ofCreueu el pont direcció Port de Siguer Photo ofCreueu el pont direcció Port de Siguer Photo ofCreueu el pont direcció Port de Siguer

Creueu el pont direcció Port de Siguer

PictographWaterfall Altitude 7,113 ft

PictographRiver Altitude 7,352 ft

PictographRisk Altitude 7,785 ft
Photo ofCongestes de neu que fan desviar-se lleugerament del camí (Juny) Photo ofCongestes de neu que fan desviar-se lleugerament del camí (Juny)

Congestes de neu que fan desviar-se lleugerament del camí (Juny)

PictographLake Altitude 7,861 ft

Estany Blau

PictographRisk Altitude 7,844 ft

PictographLake Altitude 7,671 ft

• olse.mari4 Aug 16, 2023

Una ruta interessant perquè es fa molt bé malgrat el desnivell acumulat. Les vistes de l'estany i cims propers (pic de Thoumasset, per ex) són increïbles. Especificar també que (almenys aquest estiu de 2023) l'horari de pagament del pàrking és des de 2/4 de 9 del matí a 4 de la tarda.