Estana + Prats Cadi + Ermita Bastanit

Photo ofEstana + Prats Cadi + Ermita Bastanit Photo ofEstana + Prats Cadi + Ermita Bastanit Photo ofEstana + Prats Cadi + Ermita Bastanit

July 29, 2013
July 2013

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Circular que d'Estana a Prats de Cadí va pel PR-121 , ben senyalat. La tornada a Estana es fa per GR-150 que ve dela ermita de la Mare de Deu de Bastanit. La dificultat es anar de Prat de Cadí fins a Bastanit, doncs hi ha un tros sense camí, com veureu (pels dubtes, endavant-enrera) si us podeu baixar el track sencer.
En un dia de forta calor d'estiu, sortim d'Estana (1480 m)a les 12 per anar a dinar als Prats de Cadí. El sender, a trossos empedrat, va pujant pel bosc i aviat ja començcem a tenir bona vista del Cadí Nord. Hi ha uns bocins de camí molt bonics i fins i tot frescos malgrat l'hora. Ja estem a punt d'arribar quan passem un rierol (torrent de les Bordes). Quan entrem a Prat de Cadí (1866 m), val la pena la suada per la meravellosa panoràmica i el contrast del prat verd amb les vaques i els penyasegats d'un color blanc-grisòs encara amb algunes clapes de neu.
Ens en anem sota els arbres per menjar l'entrepà. Al encetar el de pernil salat ens "ataquen" les vaques i hem de fugir!!.

Acabem de dinar i sortim del prat, sense travessar el rierol anem per cap a la dreta per una pista en forta baixada, fins travessar un altre barranc. Ara toca pujar una mica fins un collet i baixar de nou fins trobar un reguerol (torrent de l'Estenedor)que avui baixa ple i amb una petita cascada a la seva esquerra. Hem de baixar cap aquest reguerol per trobar un altra pista, ho fem com podem, ens equivoquem i anem a la dreta, finalment sembla que podem anar avall per l'esquerra del torrent fins que perdem el camí i pel mig de boscùria anem a trobar l'aigua. Direcció sud, pensem que anirem a Bastanit. Com podem anem baixant, sort que trobem alguna fita i senyals verdes que ens animen. Hem de travessar diverses vegades el reguerol, fins que s'ajunta amb un altre torrent més cabdalòs que ve per la nostra dreta. Deixem el riu, cada cop tenim mes fites i marques a mesura que ens acostem a l'ermita de Bastanit. Hi fem una petita visita. Som en el punt més baix del recorregut(1236 m)
Ara seguim el GR-150 que han netejat fa poc. Fa algunes llaçades desesperants per una pista fins que enfila amunt cap a Estana en una forta pujada final.Una excursió molt bonica i un pel salvatge.