Estana - Prat de Cadí - Coll de l'Orri - Santuari de Bastanist - Estana.

Photo ofEstana - Prat de Cadí - Coll de l'Orri - Santuari de Bastanist - Estana. Photo ofEstana - Prat de Cadí - Coll de l'Orri - Santuari de Bastanist - Estana. Photo ofEstana - Prat de Cadí - Coll de l'Orri - Santuari de Bastanist - Estana.

July 24, 2022
July 2022

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Prat de Cadí és un dels indrets més espectaculars de la Cerdanya i, per extensió, de tot el Pirineu. Fa poc d'un mes vam pujar febt una matinal. Ara volia fer una sortida més llarga i, a pesar de la calor anunciada, vam triar una ruta de l'usuaria gemcar " Circular a Prat de Cadí des d'Estana".

Vam deixar els cotxes al pàrquing d'Estana (al costat d'una font i un bar-restaurant). Vam anar per pista fins el proper coll de Pallers, on s'inicia el bonic camí que, per coll Roig, porta fins el Prat de Cadí.
Un cop admirat, vam anar a buscar el camí dels colls, un corriol entre bosc (algunes marques vermelles).i amb algún mirador sobre la Cerdanya. Més endavant una pista ens condueix fins el coll de l' Orri. Seguim per pista fins que s'acaba i seguim per un corriol, a estones, poc definit. Que acabem perdent.

Poc desprès ens endinsem en un bosc en baixada fins que trobem un corriol més clar. És l'inici d'un camí entretingut, "aventurer" però pessat i cansat pel nombre d'arbres caiguts i qué relenteixen la marxa.
Finalment, desprè d'una bona estona i unes cuantes rascades arribem al Santuari de Bastanist (també Casa de Colònies), on fem una parada per menjar i agafar aigua de la propera font.

Iniciem la pujada de retorn a Estana seguint els senyals del GR-150 (lis fa falta una repassada), sota una calor i xafogor notable, que van fer la pujada més feixuga del normal. Cuan vam arribar a Estana, la temperatura superava els 30°...

El lloc de sortida és el pàrquing d'Estana. Hi ha un error al GPS, k al marca 50 metres més avall.

Collet

Coll Roig.

Prat de Cadí.

PictographRiver Altitude 6,017 ft

PictographRiver Altitude 5,155 ft

PictographTree Altitude 4,762 ft

PictographRiver Altitude 4,105 ft

Santa María de Bastanist.

Font Freda

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jul 25, 2022

Estoy seguro que el
    Torrent de l' Estenedor. fué como un oasis para ustedes!! en mediod e ese día!

Los pinos altos me encantan1

• Photo of chus59
    chus59 Jul 26, 2022

Sí, pero el mejor sitio fue la Font Freda al lado de Bastanist, después de haber bajado por un camino por el bosque