Photo ofEstació d' Esqui de Er Puigmal-Puigmal de Llo-Puigmal Petit de Segre-Puigmal d' Er Photo ofEstació d' Esqui de Er Puigmal-Puigmal de Llo-Puigmal Petit de Segre-Puigmal d' Er Photo ofEstació d' Esqui de Er Puigmal-Puigmal de Llo-Puigmal Petit de Segre-Puigmal d' Er

July 22, 2019
July 2019

•   4.9 9 Reviews

near Valcebollère, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Últim aparcament de l'Estació d'Esquí d'Er Puigmal (Cerdanya-Catalunya Nord, Estat Francès).

Anirem per la carretera asfaltada fins el primer revolt on la carretera canvia de sentit. Aquí deixarem la carretera i seguirem per la pista forestal, que puja tot seguint la Ribera d'Er, fins el Lloc conegut com el d'Aiguaneix. En aquest lloc deixarem la pista i seguirem el camí (senyalització de pintura groga fins la tornada) que tot pujant va resseguint la Ribera d'Er fins trobar la Font de la Ribera d'Er.
A partir d'aquí el camí continua pujant seguint la Torrentera eixuta que baixa del Coll de LLo (el camí és fressat i està senyalitzat). En arribar al Coll pujarem per la carena, en direcció a Ponent, per pujar al cim del Puigmal de LLo.
Tornarem al Coll i enfilarem en direcció a Llevant per pujar al Puigmal Petit de Segre. Aquí ens trobem amb el camí que ve de Finestrelles i que seguirem en direcció sud per Pujar al Puigmal d'Er o Puigmal.
La baixada la farem per la cara sud-oest, tot seguint el camí que ressegueix la carena, fins que trobarem una cruïlla, senyalitzada i amb fites.
Aquí deixarem el camí, que segueix baixant per la carena, per agafar el que marxa més per la cara nord-oest, fins que trobarem una nova cruïlla (fites molt grans) on deixarem el camí, que continua baixant per la carena, per agafar el que marxa tot baixant en direcció a Ponent.
En la baixada el camí, fressat, passa pel Clot de la Pastera i les restes de la Cabana del Clot de la Pastera, per anar a trobar la pista forestal que puja a les pistes. La seguirem uns metres en direcció nord-est per baixar a l'Aiguaneix.
A partir d'aquí, ja només resta desfer el camí de l'anada fins a l'aparcament.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Puigmal.

Vall d' Er

JORDI FREIXA SALA Aug 19, 2019

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Aug 21, 2019

Ruta seguida parcialment la setmana passada. Vam deixar la ruta poc després de la Font de la Ribera d’Er per fer un flanqueig en direcció al Puig de la Coma Dolça i pujar primer al Puigmal de Llo. Així hem evitat passar dues vegades pel coll. Per contra no hem arribat al Pic del Segre.
    Gran ruta i bona ressenya. Agraït per la teva feina. Salut i bon estiu.

JORDI FREIXA SALA Aug 22, 2019

Gràcies.-

• Photo of A6pares
    A6pares Sep 22, 2019

Aquest mati hem fet la ruta, hem trobat una mica de boira, xo hem pogut fer tot el recorregut. El track ens ha ajudat moltissim. Gracies Xavi. Quin altre cim de la Cerdanya ens recomanes, despres del Carlit i Puigpedros??

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Jul 25, 2020

Avui hem fet aquesta ruta, en general camí molt ben marcat i amb el track no te cap complicació.
    Tant al principi com al final de la ruta es passa pel riu on es pot agafar aigua ben fresqueta.

• Photo of alba11235
    alba11235 Jul 25, 2020

Ruta molt bonica amb unes vistes espectaculars. Molt fàcil de seguir.

JORDI FREIXA SALA Jul 26, 2020

• Photo of pepcapde
    pepcapde Aug 21, 2020

Ruta amb precisió milimètrica. Moltes gràcies!!

• Photo of elebben
    elebben Sep 13, 2020

Ruta maravillosa, espectacular, es la tercera vez que subo al Puigmal pero la primera por este lado, me ha encantado

JORDI FREIXA SALA Sep 13, 2020

• Photo of elebben
    elebben Sep 14, 2020

Gran ruta

JORDI FREIXA SALA Sep 14, 2020

Moltes gràcies.

• Photo of Pep B.
    Pep B. Sep 25, 2020

Ruta molt ben marcada i que té unes vistes espectaculars desde la carena. La vam fer pel 11S i recomano fer-la en el sentit del track doncs si la fessis al revés tindries pujada molt forta al principi i com està al track és més gradual. L'hem feta amb 5h tranquilets i anar parant. Poso moderat nomès pel desnivell.

JORDI FREIXA SALA Sep 25, 2020

Moltes gràcies.

• Photo of Xesco Hernandez
    Xesco Hernandez Sep 27, 2021

Track precis, fiable, ruta senyalitzada amb marques grogues. Al ser circular es fa més entreginguda i permet disfrutar d'un preciós tram de carena.
    També trobo més encertat fer-la en el sentit en que està en aquest track (sentit horari) que a l'inravés.