Estació Cellers-Barranc del Bosc (allongat)

Photo ofEstació Cellers-Barranc del Bosc (allongat) Photo ofEstació Cellers-Barranc del Bosc (allongat) Photo ofEstació Cellers-Barranc del Bosc (allongat)

March 1, 2015
March 2015

near Cellers, Catalunya (España)

Sense haver-ho previst em trobo a l'estació de trens de Cellers. M'he d'esperar unes quantes hores i decideixo preguntar per alguna ruta a peu. La del Barranc del Bosc sembla atractiva però una mica curta.
Des de l'estació, i per l'antiga carretera que passa vora la cova dels Muricecs, arribo a Roca Regina on, sense voler-ho, m'enfilo per un sender que em porta fins la mateixa paret. L'error em permet tenir unes espectaculars vistes de la roca i del barranc. Torno a la carretera i, ara sí, agafo el camí que va pujant fins a creuar el Barranc del Bosc on hi ha unes tolles d'aigua. Toca pujar passant vora Roca Regina on, si hi ha sort, l'esforç és amenitzat per les veus d'escaladors. Decideixo allargar el recorregut i pujo fins al Serrat. El camí és entretingut i aprofito per fer alguna aturada en els plafons explicatius (geologia, fauna del Montsec). A mesura que pujo les bosses de processionària als pins es fan més abundants i apareixen les corrues d'aquests animalons dirigint-se als arbres per alimentar-se de les acícules dels pins. Altres senyals de vida animals es presenten per tot, forats dels picots, terra remoguda pels tosinos que han furgat per aquí fa poc i que s'han des-parasitat en un arbre proper després d'un bany de fang.
Ara toca baixar, primer per un camí una mica perdedor que connecta amb la pista del camí dels Brugals i després fins a Cellers. Aprofito per anar a l'Hostal del Llac i recordar quan hi anàvem a escriure en el "llibre de piades" que hi havia. Ja només resta arribar al punt de partida, a l'Estació de Cellers resseguint el camí que voreja l'embassament.
Bé, al final la ruta l'he poguda allargar i ha estat una caminada força distreta. Recomanable