Espolla - Pas de Dalt - Font del Conill

Photo ofEspolla - Pas de Dalt - Font del Conill Photo ofEspolla - Pas de Dalt - Font del Conill Photo ofEspolla - Pas de Dalt - Font del Conill

November 28, 2021
November 2021

near Espolla, Catalunya (España)

Ruta senzilla per conèixerr els voltants d'Espolla, especialment quan no es disposa de molt de temps. El punt de partida és el poble d'Espolla, on hi ha diversos punts per aparcar. Se surt del poble pel carrer de Banyuls.

El primer tram de la ruta és seguir la carretera de Banyuls, per asfalt, aproximadament un quilòmetre. Es fa un pujantó a la sortida del poble, es passa el dipòsit de l'aigua i es deixa un camí a la dreta que serà per on es torna. Ben aviat, es pren un camí a l'esquerra per voltar el mirador del Ras, un espai prou interessant, per tornar a la carretera i seguir-la, en baixada, un tram més, fins que s'abandona per un camí encimentat que apareix a la dreta.

Es baixa per aquest camí, que passa entre pins i olivars, per arribar a un gual al riu Orlina. Aquest gual és conegut amb el nom del pas de Dalt, i cal estar alerta, ja que si hi ha molta aigua no es pot travessar a peu, ja que no està equipat amb alçadors. Val a dir, que sovint hi ha poca aigua, però cal estar atents a les condicions de pas.

El camí continua per l'altre costat del riu, primer entre olivars i després agafa una mica d'alçada i es té una bona perspectiva pel camí on s'ha vingut. Aviat s'arriba a les envistes de la font del Conill, per arribar-hi, caldrà girar a la dreta, travessar de nou el riu, per un gual, aquesta vegada sí, equipat i sense problemes s'arriba a la font. És una altra àrea d'esbarjo amb graelles i espai per fer una bona fontada.

Després de la visita a la font, es pren el camí de tornada a Espolla. La primera part puja bastant i de nou ofereix bones vistes sobre la vall de l'Orlina per on s'ha passat. Un cop es passa un collet, hi ha bones vistes sobre Espolla i part del Pirineu Oriental i les Alberes. Finalment, el camí arriba a la carretera de Banyuls, des d'aquest punt, es pren a mà esquerra i arribar a Espolla ja no té cap problema.

És una ruta senzilla, sense cap exigència física. Ara bé, cal estar atents al gual que hi ha sobre l'Orlina, que sí que pot portar problemes a l'hora de travessar el riu. Pel que fa a l'orientació, si bé tots els camins són evidents i no hi ha d'haver problema, al ser una zona agrícola amb diferents trencalls i l'absència de senyalització, reconamo molt portar el track i evitar equivocar-se.