Espinelves - Turó de la Guàrdia - Castanyeda de l'Espinyàs - Font de la Parcet

Photo ofEspinelves - Turó de la Guàrdia - Castanyeda de l'Espinyàs - Font de la Parcet Photo ofEspinelves - Turó de la Guàrdia - Castanyeda de l'Espinyàs - Font de la Parcet Photo ofEspinelves - Turó de la Guàrdia - Castanyeda de l'Espinyàs - Font de la Parcet

May 11, 2024
May 2024

near Espinelves, Catalunya (España)

Ruta circular des de Espinelves passant per:
- Refugi de caçadors (2.4 km)
- Turó de la Guàrdia (7.4 km)
- Font de la Parcet (17.2 km)

Bona caminada per aquesta part de les Guilleries travessant boscos de castanyers, avets i pins. La ruta segueix camins amples i pistes de muntanya i no te cap dificultat tècnica.

Sortim del petit nucli d'Espinelves i comencem a ascendir fins el Turó d la Guàrdia, sempre a cobert dels frondosos boscos de les Guilleries. El turó està rematat per un vèrtex geodèsic invisible entre la vegetació fins que no arribem al mateix cim.

Seguim, entre pins i castanyers, gaudint de les vistes que el pocs clars a la vegetació ens ofereixen de les muntanyes del voltant i, cap al nord, dels Pirineus lluint les darreres neus.

La font de la Parcet i el sot dels Matxos, ja arribant de nou a Espinelves, han revifat amb les pluges dels últims dies i culminen una ruta on la natura és la gran protagonista.