Espe oo fallwater behshahr ابشار اسپه او بهشهر

Photo ofEspe oo fallwater behshahr ابشار اسپه او بهشهر Photo ofEspe oo fallwater behshahr ابشار اسپه او بهشهر Photo ofEspe oo fallwater behshahr ابشار اسپه او بهشهر

July 26, 2021
July 2021

near Valam, Māzandarān (Iran)

ساعت ۱۲ با ماشین از بهشهر حرکت کردیم ۵ نفری از مسیر پاسند رز به سمت سد گلورد و ادامه روستای رودبار و بعد هم پلی که برای عبور به سمت روستای غریب محله و روستاهای بالادست درست کردند . همونجا ماشین پارک کردیم . با لباس مناسب و کتونی و کوله پشتی همراه داشتیم. از همون اول راه رودخانه . چشمه اب سرد و گوارا بنام جزیjezi هست که تفاوت بالای دمای اب رودخونه و چشمه کاملا حس میشه ادامه مسیر از داخل رودخانه و مسیر جاده خاکی موجود تا رسیدیم به اول اسپه او حدود ۴کیلومتر. ورودی سمت چپ باید از مسیر ابی که میاد بالا بریم بسیار زیبا و خنک و.... نمیدونم چی بگم واقعا عالی مناظر بکر و بینظیر عکس های تکی و‌چند نفره و فیلم گرفتیم تا رسیدیم به انتهای مسیر یعنی سر چشمه اسپه او مسافت این مسیر داخل رودخونه حدود ۲۰۰ متر .... یه جای مسطح پیدا کردیم اتیش و چای و املت عالی کمی استراحت ...... سرچشمه فیلم و عکس گرفتیم و سرازیر شدیم از همون مسیر داخل اب به سمت پایین . خوبی مسیر اینه که جای پا زیاد داره درضمن سنگ هاش سرسری نیست و کمی زبری داره و کفش سر نمیخوره. ادامه مسیر تا پیش ماشین رسیدیم . هندوانه رو داخل چشمه جزی گذاشتیم . شیرچه و شنا در اب جزی واقعا حال داد البته ابش اگرچه زیاد نیست خیلی خیلی سرد بود ولی خوبیش اینه اب رودخونه گرم بود کمی اونجا و‌کمی اینجا. بعد از حدود یکساعت اب بازی هندوانه خوردن چه حالی داد . بالاخره دل کندیم و لباسهامون رو عوض کردیم و حرکت کردیم سمت بهشهر. خیلی خوش گذشت عالی عالی

Photo ofچشمه جزی. بهشهر آبشار اسپه اوو jezi fountain behshr. Espe oo water fall Photo ofچشمه جزی. بهشهر آبشار اسپه اوو jezi fountain behshr. Espe oo water fall Photo ofچشمه جزی. بهشهر آبشار اسپه اوو jezi fountain behshr. Espe oo water fall