Espais naturals al voltant de l'aeroport de Barcelona

Photo ofEspais naturals al voltant de l'aeroport de Barcelona Photo ofEspais naturals al voltant de l'aeroport de Barcelona Photo ofEspais naturals al voltant de l'aeroport de Barcelona

-1 ft
March 25, 2012
March 2012

near El Prat de Llobregat, Catalunya (España)

Es tracta d’un itinerari fàcil, ben pla, amb multitud de punts d’interès, poc conegut per la gent que no és de la zona (i molt freqüentat per la gent de la zona que hi va a fer tot tipus d’esport) i sorprenent perquè ens ofereix tot un seguit d’espais naturals de gran valor molt propers a zones molt urbanitzades i a tocar de l’aeroport. Una meravella que cal conèixer i preservar. Cal portar binocles per observar les aus i repel•lent de mosquits a la primavera i estiu.
Comencem l’itinerari a l’aparcament de l’estació de la RENFE de El Prat (1). Sortim cap a l’esquerra (SO) per baixar per l’avinguda del Remolar per girar a l’esquerra per l’Avinguda Verge de Montserrat per girar a la dreta per l’avinguda del Doctor Gallart i Monés per girar a l’esquerra pel Carrer de Lleida per després girar a la dreta pel Carrer de Jaume Casanovas fins que arribarem a la carretera B-250 on girarem a l’esquerra, farem un trosset, travessem la carretera girant a mà dreta i agafem un camí entre arbres seguint en direcció SE passant per la zona agrícola de El Prat i podent veure els cultius de la “Carxofa Prat” fins que arribarem al Passeig de la Platja (2) on trobem un camí molt agradable paral•lel a la carretera que compta amb carril bici asfaltat, camí per a caminants i corredors de terra (separats per una mica de vegetació); fonts, bancs i papereres de tant en tant, senyalització de camins i senyalització de distància recorreguda; i que anirem seguint. Arribarem a tocar a l’Aeroport de El Prat (3) i més endavant trobarem un mirador d’avions (4) on els afeccionats a la fotografia es troben per fotografiar la gran quantitat i diversitat d’avions que arriben a passar. Arribarem a un punt on podem triar entre passar per un pas subterrani per sota de l’aeroport o bé agafar les passarel•les que entren dins la zona de La Ricarda (5). La Ricarda és una propietat privada que compta amb l’estany de La Ricarda. Aquest camí és una passarel•la de fusta (per quan el terreny està moll) amb tanques a ambdós costats delimitant les zones de l’aeroport i de la finca de La Ricarda. Nosaltres hem optat per passar-hi. Arribem a la Platja de El Prat (6) on girarem cap a la dreta podent optar per anar pel carril bici, camí de vianants o bé anar per la platja fins que arribarem al Mirador de l’Estany de La Roberta (7) on hi ha un aparcament de cotxes i on s’acaben el carril bici i el camí de vianants. Continuem, doncs, per la platja fins que arribarem a un pont (8) que creuarem sobre un canal que desemboca al mar. Continuarem per la platja fins arribar al Mirador del Francès (9), al costat de la Riera de Sant Climent. Seguirem amunt pel camí paral•lel a la riera fins que girarem a la dreta per anar a l’espai natural de la Maresma de les Filipines on trobarem un punt d’informació a l’entrada (cal estar atent als dies i hores de visita que podem consultar al web www.deltallobregat.cat). Allà anirem a veure l’aguait de la Maresma (10) i l’aguait de la Bassa dels Pollancres (11) que ens permetran observar les múltiples aus aquàtiques que freqüenten la maresma: corbs marins, bernats pescaires, ànecs collverds, ànecs cullerot, ànecs blancs, cames llargues...i moltes tortugues!! Sortim de la Maresma de les Filipines (tornant a passar pel punt d’informació de l’entrada) i anirem a fer el Braç de la Vidala, on també hi ha moltes aus, seguint per la carretera asfaltada que el segueix en paral•lel. Arribarem al mirador de la Vidala (12) i al final de tot al Mirador de la Reguera Salobrosa (13). Tornem cap a la platja i l’anem seguint cap a la dreta (O) per arribar-nos fins a la parada del bus L-95 (14) que ens retornarà fins a El Prat, molt propers al punt d’inici.

01 Aparcament RENFE

14 Parada Bus

• Photo of Siscu1953
    Siscu1953 Mar 25, 2019

Muy buena ruta, pero os propongo una pequeñísima variación en la finalización que, a mi entender, con idéntico kilometraje, os la enriquecerá mucho para la próxima vez. Simplemente cuando dejáis la playa dirección montaña y vais por la "Av.d'Europa" dirección a la parada del Bus, pasareis por una rotonda que, a mano derecha tiene un puente que pasa por encima de la C-31. Seguís el puente y, cruzada la C-31, bajáis por unas escaleras que hay a mano derecha y que llevan a la parada del BUS. Allí cogéis por cualquiera de los muchos senderos que van dirección montaña y que en un par de minutos os llevan al "Camí Pineda" que congeries a la derecha y en un momento estáis en "L'Estanc de la Murtra". Vale la pena. Después volvéis hacia atrás y volvéis a cruzar la C-31 por este puente o el de peatones que hay al lado y solo llegar al otro lado, a mano derecha tenéis la parada del mismo Bus L-94 y L-95 dirección Barcelona con idéntico recorrido.