Photo ofEsglésia Llambilles, ermita i font de St Cristòfol del Bosc, riera de la font i riu Bugantó, ermita Erols i torre Llambilles Photo ofEsglésia Llambilles, ermita i font de St Cristòfol del Bosc, riera de la font i riu Bugantó, ermita Erols i torre Llambilles Photo ofEsglésia Llambilles, ermita i font de St Cristòfol del Bosc, riera de la font i riu Bugantó, ermita Erols i torre Llambilles

May 15, 2024
May 2024

near Llambilles, Catalunya (España)

Ruta circular des de Llambilles passant per:
- Església de Sant Cristòfol de Llambilles (0.5 km)
- Ermita de Sant Cristòfol del Bosc (3.7 km)
- Font de Sant Cristòfol (4.7 km)
- Plàtan monumental (5.4 km)
- Riu Bugantó (del km 5,7 al km 10,2)
- Capella de la Pietat d'Erols (12.7 km)
- Torre de Llambilles (13,9 km)

En aquesta ruta pel terme municipal de Llambilles fem, a grans trets, una volta des del poble cap a l’ermita de Sant Cristòfol del Bosc, la Font de Sant Cristòfol, el riu Bugantó, l’ermita l’Erols i la Torre de Llambilles.
Sortim del pavelló poliesportiu i anem cap al nucli antic del poble on destaca l’església dedicada a Sant Cristòfol i la Casa de la Vila. A partir d’aquí fem un tram asfaltat d’un quilòmetre i mig fins a travessar el pont del riu Bugantó a l’altura de can Tarragona del Clot. Continuem pujant cap a l’ermita de Sant Cristòfol del Bosc, una part pel camí principal i una altra per d’altres de secundaris, però prou interessants.
Vista l’ermita i la zona de barcacoes, baixem per un corriol cap a la riera de la Font, que anem seguint fins a la mateixa font de Sant Cristòfol. Continuem resseguint la riera de la Font fins a un plàtan monumental, lloc on aquesta riera aboca les seves aigües al riu Bugantó.
Continuem ara resseguint el Bugantó a estones per un corriol paral·lel, a estones per la mateixa llera del riu. Les darreres pluges han fet que hi comenci a aflorar l’aigua, però no hi corre en la totalitat del seu recorregut i alterna zones amb aigua i d’altres sense. Seguim el Bugantó durant uns 3,2 quilòmetres, passant per sota els ponts de la carretera C-65 i el de la Via Verda. I el seguim de ben a prop durant uns 2 quilòmetres més fins a creuar la carretera de Fornells, que és on hi conflueix el riu Corb.
Seguim ara per un bonic camí pel bosc de cal Fuster en direcció a cal Terrol fins a trobar la via verda. La travessem i per un camí poc definit al començament, voregem un camp, passem pel costat d’un taller i ens arribem a la carretera C-65. És una carretera amb molt de trànsit però només l’hem de creuar, això sí, amb totes les precaucions.
Així arribem a l’ermita de la Pietat d’Erols. Continuem després cap a la Torre de Llambilles i seguidament cap a la zona esportiva, on donem per acabada la ruta.

PER TENIR EN COMPTE:
El tram que ressegueix el Bugantó pot ser dificultós o fins i tot pot fer desistir de passar-hi en cas de pluges abundants, perquè part del recorregut transcorre dintre la mateixa llera. Les parts de corriol de la riera actualment no estan perdudes del tot però amb el pas del temps, si no s’hi passa sovint, poden arribar a perdre’s. Ara mateix ja hi ha moltes herbes i en alguns llocs força ortigues. La cobertura de dades mòbils és pràcticament nul·la amb Movistar. Per tant, si no es coneix molt bé la zona, seria recomanable disposar prèviament d’una pla B disponible offline per tal d’evitar aquests trams complicats en cas de necessitat

PictographCar park Altitude 421 ft

pavelló de Llambilles. Inici i final de ruta

PictographReligious site Altitude 584 ft
Photo ofEsglésia de Sant Cristòfol de Llambilles Photo ofEsglésia de Sant Cristòfol de Llambilles Photo ofEsglésia de Sant Cristòfol de Llambilles

Església de Sant Cristòfol de Llambilles

PictographIntersection Altitude 540 ft

PictographIntersection Altitude 619 ft

corriol esquerra

camp. El voregem per la dreta seguint corriol

PictographFlora Altitude 644 ft

Pont del General sobre el Bugantó

PictographIntersection Altitude 367 ft

PictographPhoto Altitude 364 ft

bassa-dipòsit de reg fora de servei

PictographPhoto Altitude 335 ft

PictographIntersection Altitude 465 ft

cal Terrol

PictographPhoto Altitude 453 ft

bassa i casa de can Paciència