Església de Tsminda Sameba, Kazbek 5047 m i Glacera Gergeti, Kazbegi

Photo ofEsglésia de Tsminda Sameba, Kazbek 5047 m i Glacera Gergeti, Kazbegi Photo ofEsglésia de Tsminda Sameba, Kazbek 5047 m i Glacera Gergeti, Kazbegi Photo ofEsglésia de Tsminda Sameba, Kazbek 5047 m i Glacera Gergeti, Kazbegi

August 26, 2018
August 2018

near Step’antsminda, Mtskheta-Mtianeti (Georgia)

Aquesta caminada sense cap dificultat d'orientació ens porta als dos llocs probablement més emblemàtics dels voltants de Kazbegi (Stepantsminda).

D'una banda a L'Església de Tsminda Sameba la qual trobem enfilada a un balcó natural a 2170 m des d'on tenim un panorama fantàstic, tant de Kazbegi com del Mont Kazbek. I per altra al mirador des del qual podem contemplar, sempre que el temps ens deixe clar està, tant el Mont Kazbek de 5047 m i la Glacera de Gergeti que baixa per les faldes d'aquesta muntanya.

Encara que no és molt llarga sí que pugem quasi 1300 m sense pràcticament cap descans des del moment que comencem a caminar. Evidentment a la tornada també trobarem una baixada contínua fins a Kazbegi.

Al tram que va entre Kazbegi i l'església hi ha dues opcions i encara que tan sols té uns 3 km el desnivell és aproximadament de 450 m, el que fa una pujada quasi directa. L'opció triada per pujar té més ombra i vegetació i de vegades travessa el camí per on pugen els vehicles. La que vam triar per a baixar és menys directa i per tant més còmoda.

Després de l'església el camí continua en una pujada constant per un sender ben marcat que, segons va guanyant altura, ens ofereix unes vistes grandioses d'un paisatge de prats d'altura i de muntanyes.

Evidentment els majors atractius són l'església, construïda al S. XIV i punt de peregrinació de molts georgians, les vistes del Kazbek, en realitat un volcà, i la Glacera de Gergeti. També l'ampli paisatge que ens envoltarà farà que gaudim de la caminada.

Una vegada en el mirador tindrem una fantàstica vista del Kazbek i la Glacera que s'escorre pel seu vessant. Veurem també que el camí continua i en realitat si així es vol, es pot seguir la caminada fàcilment almenys fins a la Glacera.

Si decidim seguir, hem de deixar enrere la creu del mirador que en realitat és el Coll d'Arsha a 2940 m. Enfilar el camí, que aquí es fa menys costerut i que passa a l'esquerra d'AltiHut, un refugi a 3014 m i que suposadament hauria d'obrir en estiu.

Passat aquest i seguint el camí que fan els escaladors en el seu intent de pujar aquesta emblemàtica muntanya arribarem al peu de la Glacera.

Per a intentar l'escalada es travessa aquesta fent nit a l'antiga estació meteorològica soviètica de Betlemi Hut a 3652 m.

Des del mirador iniciarem la llarga baixada en la qual podrem gaudir millor de les vistes, ja que la nostra vista no trobara cap obstacle i per moments tindrem quasi tot el paisatge recorregut a l'abast.

Gergeti

Travessem aquest xicotet poble.

Tsminda Sameba, Gergeti

Aquesta església del S. XIV està a 2170 m en un emplaçament espectacular.

Mirador

Des d'aquí, si els núvols ho permeten, tenim una vista immillorable del Kazbek i la Glacera Gergeti que baixa de les seues faldes.

Torre

Baixant passem les ruïnes d'aquesta antiga torre i a més a més gaudim d'unes molt bones vistes.