Photo ofEsglésia de Sant Pere i Cogulló de Cal Torre (100 Cims FEEC) des de Castellfollit del Boix Photo ofEsglésia de Sant Pere i Cogulló de Cal Torre (100 Cims FEEC) des de Castellfollit del Boix Photo ofEsglésia de Sant Pere i Cogulló de Cal Torre (100 Cims FEEC) des de Castellfollit del Boix

March 21, 2024
March 2024

near Castellfollit del Boix, Catalunya (España)

Inici de la ruta a Castellfollit del Boix, al Bages, on s’agafa el camí de Canyelles i a la bifurcació de camins es segueix recte fins arribar a l’església de Sant Pere. Aquesta es troba situada damunt d’una petita elevació i és d’estil romànic; construïda al segle XI ha patit diferents modificacions. Es torna enrere, fins la bifurcació, i es continua cap al mas de Can Torre, que observarem a distància, passant pel costat d’una bassa i amb vistes del Cogulló.
Deixem la pista asfaltada per una pista de terra, a l’esquerra, i de seguida veiem una altra bassa on es poden observar granotes. Fent camí passarem pel costat d’una cabana de pedra seca, d’una roca curiosa que sembla el perfil d’una cara i, més endavant, deixarem la pista, aquí força malmesa, per agafar un corriol a la dreta que ens proporcionarà molt bones vistes de l’entorn fins arribar al cim del Cogulló de Cal Torre de 881 m d’altitud i un del llistat dels 100 Cims de la FEEC. En el cim hi ha un vèrtex geodèsic, una taula d’orientació, una cabana de fusta i una estelada. Magnífiques vistes de la plana del Bages, Montserrat i el Pirineu al fons.
Es torna per la pista i es va baixant. Passarem pel costat d’una pedra vertical, prop del mas de Can Vidales i una altra cabana de pedra seca. En fer poc que havia plogut, tots els camps estaven verds i s’ha gaudit del paisatge.

PictographInformation point Altitude 2,241 ft

Església de Sant Pere, interior

PictographLake Altitude 1,980 ft

Esquerra, pista

PictographLake Altitude 2,074 ft

Cabana de pedra seca

Dreta

Corriol dreta

Photo ofCogulló de Cal Torre i panoràmiques Photo ofCogulló de Cal Torre i panoràmiques Photo ofCogulló de Cal Torre i panoràmiques

Cogulló de Cal Torre i panoràmiques

Corriol esquerra

• Photo of Montse C.S.
    Montse C.S. May 8, 2024

Ruta fàcil de seguir i sense dificultat. Les vistes des de el Cogulló de Can Torre molt maques.

• Photo of DJB7
    DJB7 May 9, 2024

Gràcies per la teva valoració, Montse, i estic d'acord amb els teus comentaris.