Photo ofEscletxes de la Freixeneda: St Privat - Escletxes - Salt del Sallent - Camí dels Matxos - St Privat Photo ofEscletxes de la Freixeneda: St Privat - Escletxes - Salt del Sallent - Camí dels Matxos - St Privat Photo ofEscletxes de la Freixeneda: St Privat - Escletxes - Salt del Sallent - Camí dels Matxos - St Privat

October 30, 2022
October 2022

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Important desnivell total acumulat aprox 850m. Desconec perque Wikiloc va actualitzar la ruta un cop penjada a mes de 1000m.

Ruta que surt desde l'Àrea recreativa els Pins-Pla d’en Xurri a Sant Privat d'en Bas, on deixem el cotxe aparcat. Allà comença molt lleugerament el que serà la pujada sense parar, seguint la pista forestal i passant per un parell de gorgs que feien molta bona pinta per fotre's un banyet en primavera o estiu.

Un cop passat els gorgs, comença la pujada ja mes seriosament i sense parar fins arribar a la Masia Can Freixeneda. Durant la pujada tindrem l'ocasió de veure la Collada de Bracons i la Vall d'en Bas. Recomano si o si portar GPS ja que en algun moment del camí aquest desapareix per les fulles caigudes i no queda gens clar, i per tant s'ha d'anar resseguint la ruta.

Arribem a pista forestal amb molt poca inclinació on poc a poc arribarem a la cabanya de fusta, on important, en comptes de continuar recte per pista, agafarem i pujarem cap a munt per darrere d'aquesta seguint les marques grogues que trobem als arbres.

Un cop adalt, ja veurem que estem a dalt de les les espectaculars Escletxes de la Freixeneda. Sens dubte no hi ha video ni foto que ensenyi ben bé lo que és i recomano ja sigui per aquesta ruta (mes llarga i completa) o la ruta fàcil (desde Vidrà) anar-hi.

Les Escletxes de la Freixeneda es van crear per l'inclinació i trencament de capes de material de la terra, degut als plegaments que va haver-hi a la zona fa 40 milions d'anys pel xoc de les plaques tectòniques (Africana i Europea) amb la formació dels Pirineus.

En aquesta zona com es pot veure per la grabació del track que varem estar molta estona amunt i abaix, endevant i enrere ja que la zona s'ho mereix.

Un cop les escletxes vista, agafem camí per baixar fins dalt del Salt del Sallent on parem per dinar, i acte seguit baixem pel Camí dels Matxos fins el parking, on en comptes d'anar cap al cotxe, anem cap els gorgs propes per fer estiraments, descansar i berenar.

Font del Roc

PictographRiver Altitude 2,394 ft

Gorgs

PictographRiver Altitude 2,570 ft

Més Gorgs

PictographMonument Altitude 4,285 ft

Cabanya de Fusta

A la Cabanya pujar cap adalt camp través seguint les marques grogues. No continuar per pista

Escletxes de la Freixeneda

S'ha de passar la pista, creuar el cablejat per la zona correcte obrint i tornant a tancar el fil electric

Rutes a escollir per si es vol baixar cap a St Privat pel camí de les Escales.