Escaló- Borda de Perigau, 1330 m, pel Barranc de Barraonse

Photo ofEscaló- Borda de Perigau, 1330 m, pel Barranc de Barraonse Photo ofEscaló- Borda de Perigau, 1330 m, pel Barranc de Barraonse Photo ofEscaló- Borda de Perigau, 1330 m, pel Barranc de Barraonse

April 23, 2021
April 2021

•   2.3 1 review

near Escaló, Catalunya (España)

Malgrat la poca distància i desnivell he posat moderat, ja que bona part del trajecte és sense camí, cercant els millors passos per anar avançant per aquest barranc abrupte de Barraonse per tal d'arribar a les ruïnes de la Borda de Perigau en una petita coma inclinada.
Sortim d’Escaló, 864 m .Travessem el riu Noguera Pallaresa. Ens trobem uns plafons informatius a l’altre costat. Anem a l’esquerra per una pista que seguim pocs metres, trencant abruptament a la dreta i en pujada fins començar a trobar fites que ens van orientant per un senderó escasament definit. Arribem a un punt enlairat on trobem un camí amb cara i ulls que s’en va a l’esquerra, un camí treballat per l’home i arrapat a la paret que ens permet unes bones vistes, amb Escaló ben per dessota. Aquest camí va flanquejant la muntanya fins a trobar el rierol del Barranc de Barraonse. Aquí el camí es perd com a tal. Seguim per un corriol deixant el rierol a la nostra esquerra. La pujada és forta i sostinguda. La progressió és lenta. Sense camí i cercant el millor pas, ens apartem massa del rierol i ens trobem barrat el pas per l’abruptesa del lloc. Desfem una mica i mirem de atansar-nos de nou al rierol, encara que tenint-lo molt per dessota nostre. Per fí, trobem un pas entre roques que ens permet avançar, trobant a continuació un terreny més asequible a una marxa més regular. Més endavant veiem una clariana a l’altre costat del rierol i unes ruïnes. Baixem al riu, el travessem i sí, és la Borda de Perigau, 1330 m, enmig d’una petita coma. Ens ha costat déu i ajuda arribar fins aquí. Dinem, descansem i tornem pel mateix lloc, ja que fer-ho pujant per on s’intueix un camí, seria massa llarg i no n’estem segurs. Seguint les nostres passes anem desfent camí fins a Escaló.

• bravefers Aug 15, 2022

No sigue ningun criterio de senda ni facilidad por desnivel. No aconsejable hacerla solo.