Escaldes - Ref Perafita - Ref Claror - Pic Negre Claror - Pic Negre Urgell - Monturull - Pic Perafita - Ref Perafita - Escald

June 14, 2021

near Urbanització Can Noguer, Escaldes-Engordany (Andorra)

Ruta realitzada fent travessa, amb nit a l'Estany de la Nou.
Deixo la furgo a l'aparcament de la Plana (Escaldes), aquest aparcament té un cost d'1€ cada 12h (Juny 2021)
Des de la mateixa carretera surt el camí que puja vorejant el riu Madriu, de seguida trobarem un trencall amb una senyal vertical que ens indica el Refugi de Perafita a la dreta, seguim remuntant el riu fins passar unes passarel.les de fusta, inmediatament desprès ens incorporem al GR11.10 i no el deixarem fins a arribar al refugi.
Un cop al refugi, un camí en direcció Sud ens condueix en 10 minuts a l'estany de la Nou, on passo la nit.
El mateix camí arriba fins al Refugi de Claror i continuem remuntant el riu, flanqueig suau per la tartera que ens condueix al port Negre.
Hi una pujadeta curteta fins al Pic Negre de Claror, que queda desvirtuat per la pista per on arriben 4x4 i motos.
A partir d'aquí torno al coll i començo a carenejar passant pel Pinc Negre d’Urgell i fins el Monturull, on hi ha una cresteta divertida que porta al Pic de Perafita, el camí no té pèrdua i està senyalitzat amb marques de GR (blanc i vermell). Des d'aquí ja tot és descens, cap al port de Perafita i seguir el GR fins al Refugi de Perafita.
En aquest punt desfarem les nostres passes fins a l'aparcament d'Escaldes.