ΕΡΥΜΑΝΘΟΣ κορυφή Πυργάκι 1690μ

February 29, 2016
February 2016

near Áno Vlasía, West Greece (Greece)

Η καταγραφή πραγματοποιήθηκε σε εξόρμηση της ομάδας ορεινής πεζοπορίας ΑΣΤΟ επικοινωνούμε στις 28 Φεβρουαρίου 2016 με ιδανικές καιρικές συνθήκες.
Για να φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης, διασχίζουμε την Άνω Βλασία και κινούμαστε στο δρόμο που ενώνει τη Βλασία με το Λεχούρι. Στο σημείο που τελειώνει η άσφαλτος, αφήνουμε τα αυτοκίνητα και ακολουθούμε το χωματόδρομο στα δεξιά μας. Μετά από λίγο στρίβουμε και πάλι δεξιά στο χωματόδρομο που κατηφορίζει προς το ποτάμι.
Από αυτό το σημείο διέρχεται το εθνικό μονοπάτι O31, το οποίο ακολουθούμε μόνο για 30 -40 μέτρα, αφού πρώτα περάσουμε απέναντι από το ποτάμι. Αμέσως μετά, εγκαταλείπουμε το μονοπάτι Ο31 και ακολουθούμε στα δεξιά μας ένα φαρδύ ανηφορικό μονοπάτι, ανοιγμένο από μπουλντόζα, το οποίο μας οδηγεί σε δεξαμενή όπου μπορούμε να γεμίσουμε τα παγουρια μας. Από τη δεξαμενή επιστρέφουμε λίγα μέτρα πίσω και συνεχίζουμε ανηφορικά, παράλληλα σε ρεματιά (η ρεματιά είναι συνεχώς αριστερά μας). Στη συνέχεια περνάμε από στάνη με καταπληκτική θέα και από εκεί συνεχίζουμε ως το διάσελο. Από τη στάνη ως το διάσελο, το μονοπάτι δεν είναι παντού ξεκάθαρο. Υπάρχουν μόνο κάποια γιδόστρατα, αλλά το τερέν είναι ομαλό και η πορεία ξεκάθαρη. Από το διάσελο μπορούμε να απολαύσουμε καταπληκτική θέα προς την Πλατανίτσα και τη Μονή Πορετσού στα δυτικά. Για να ανέβουμε από το διάσελο στην κορυφή απαιτείται λίγο σκαρφάλωμα. Το τερέν για την κορυφή είναι βραχώδες και δεν υπάρχει ξεκάθαρο μονοπάτι. Το ίχνος που έχει καταγραφεί είναι σχετικά ομαλό. Υπάρχουν όμως εκτεθειμένα σημεία. Οπότε αν κάποιος έχει υψοφοβία καλό είναι να αποφύγει την ανάβαση στην κορυφή. Αν βέβαια το πεδίο είναι χιονισμένο, είναι αυτονόητο ότι απαιτείται η χρήση ασφαλιστικών μέσων καθώς και η ανάλογη εμπειρία.