Ermites de Serraïma El Garrofi 100 cims

Photo ofErmites de Serraïma El Garrofi 100 cims Photo ofErmites de Serraïma El Garrofi 100 cims Photo ofErmites de Serraïma El Garrofi 100 cims

January 10, 2023
January 2023

near Sallent, Catalunya (España)

Matinal pels termes de Sallent i l'Avinyó.
Aparquem a la pista que porta al Mas Sellarès (Casa Rural)
Reculem una mica i anem a visitar per fora la ermita de Sant Pere de Serraïma (del segle XI), adscrita al monestir de Sant Benet del Bages. Es romànica i te un bonic absis, dins hi penja un plafò amb pintura romànica sobre l'altar (sembla una reproducció).
Seguim endavant i passem davant el Mas de Sant Pere, tot seguit baixem al barranc . Aquí ens equivoquem i el creuem (haviem de seguir barranc amunt) , seguim avall fins que ens hem d'enfilar bosc amunt , pel lliure, fins arribar a una ampla pista (GR-4 variant) que seguim direcció sud fins la ermita de Sant Martí de Serraïma, voara el mas del mateix nom i uns camps de vinya (picapoll?). Aquesta es també d'origen romànic, restaurada el segle XVIII, tal com ho marca a la porta. Te un esvelt campanar.
Reculem per on hem vingut ( si seguissim avall, en uns 2 km forem a Sallent) . Fa una mica de pujada fins que s'aplana. Es de bon caminar. Anem direcció nord amb bones vistes del Port de Comte i Cadí. Hi ha molt poca neu.
Pasem per un pal indicador de l'Alzinar i deixem la pista principal per la direcció per una secundaria.
Ens desviem a la nostra dreta per visitar el que queda dela ermita de Sant Sadurní del Pla ( crec que terme d'Avinyó) . Va patir un terratremol, fou reconstruida i desprès cremada a la guerra civil. Val la pena llegir la pedra grabada sobre el dintell. Hi ha un vértex geodèsic a la vora, rodejat d'arbres.
Seguim per la pista per un planell conreat de cereal i amb camps d'oliveres vora el'antic Mas del Morisco.
Tornem a trobar l'ampla pista (apta per autos) i ja tenim davant nostre El Garrofí, veiem un pal damunt un turó de bosc.
Agafem un sender costerut i al cap de poc ja som dalt del 100 cim (617 metres). Te molt bona vista, tant cap el sud (La Mola i Montserrat damunt el núvol) com al Nord. Llastima que ha nevat poc.
Tornem pel sender y per la pista ampla fins arribar al Mas Sellarès on tenim aparcat l'auto.
Una bonica matinal per un dia d'hivern. Si hi aneu a l'estiu millor que porteu aigua.

001 Aparcament

Vora la pista, hi caben màxim 2 autos

002 Sant Pere de Serraïma

Molt bonica, amb la gebrada del matí

Photo of003 Ermita de Sant Martíde Serraïma Photo of003 Ermita de Sant Martíde Serraïma Photo of003 Ermita de Sant Martíde Serraïma

003 Ermita de Sant Martíde Serraïma

Reconstruida al 1713. No podem veure l'interior.

004 Pal. Alzinar dreta amunt

Tot el camí està ben indicat.

005 Ermita de Sant Sadurní

Nomès te les parets, li cal la teulada

006 El Garrofí 100 cims

Nou "100 cim" de la llista FEEC, a partir juliol 2022. Punt més alt del terme d'Avinyó (Bages)