Ermites de Santa Coloma de Farners (la Selva): L'Argimon i Sant Pere Cercada

Photo ofErmites de Santa Coloma de Farners (la Selva): L'Argimon i Sant Pere Cercada Photo ofErmites de Santa Coloma de Farners (la Selva): L'Argimon i Sant Pere Cercada Photo ofErmites de Santa Coloma de Farners (la Selva): L'Argimon i Sant Pere Cercada

February 5, 2017

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

Ruta feta el 01/10/14
La califico de moderada per la baixada de L'Argimon cap a Sant Pere Cercada, encara que és un tram curt i ben aviat tornem a una pista molt agradable de fer.
Comencem el recorregut per la pista però així que trobem un corriol indicat la deixem, ens agrada molt més anar pel mig del bosc que per pista.
Arribem a L'Argimon, turó ocupat totalment per un conjunt d’edificis del Santuari de la mare de Déu d’Argimon i les poques restes de l'antic castell.
De sota mateix continua el corriol cap a Sant Pere Cercada, ben indicat. Passem per un tram amb molta pedra i de forta baixada però tornem finalment a la pista que ja ens conduirà cap a Sant Pere. Passem per dues fonts, la primera no raja, la segona molt poc.
Sant Pere Cercada es construí als segles XII i XIII com un monestir agustinià i l'any 1198 el papa Innocenci III li atorgà les esglésies de Santa Coloma, l'Esparra, Sauleda i Vallcanera. L'església romànica, amb planta de creu llatina i amb cimbori octogonal, va ser consagrada l'any 1245. Amb el temps, el 1592, el monestir passà a dependre dels agustinians de la Seu d'Urgell fins que, l'any 1835, va ser suprimit. De 1987 a 1997, l'església ha estat objecte de restauració per l'Associació d'Amics del Monuments Colomencs.
Sant Pere Cercada i Argimon formen part de la ruta de les 10 Ermites de Santa Coloma de Farners.
L'Argimon és un 100 cims del llistat de la FEEC, però no dels essencials.

Sortida.

Font

• Photo of amboix
    amboix Oct 13, 2022

Itinerari per visitar dues de les ermites de Santa Coloma, incloses a la molt coneguda ruta de les 10 ermites de Santa Coloma.