Photo ofErmita i Font de Sant Nicolau - Puig Golany - Roca Barret - Cova Arcova - Santuari Rocacorba - Camí dels Morts - Pla de Martí Photo ofErmita i Font de Sant Nicolau - Puig Golany - Roca Barret - Cova Arcova - Santuari Rocacorba - Camí dels Morts - Pla de Martí Photo ofErmita i Font de Sant Nicolau - Puig Golany - Roca Barret - Cova Arcova - Santuari Rocacorba - Camí dels Morts - Pla de Martí

1966
May 2, 2024
May 2024

•   5 2 Reviews

near Falgons, Catalunya (España)

Ruta circular des de Ermita de Sant Nicolau passant per:
- Font de Sant Nicolau
- Collet de Matí
- Pedra dels Tres Senyors (2.5 km)
- Cinglera Serra de Portelles
- Pic Golany (3.4 km)
- Coll Saposa (4.3 km)
- Riera Rocacorba
- Roca de Barret (5.8 km)
- Cova Arcova de Rocacorba (6.7 km)
- Santuari de Santa Maria de Rocacorba (7.1 km)
- Coll de Rocacorba
- Camí dels Morts
- Rec de l'Escaleta
- Bosc de Fagedes
- Pla de Martí (9.2 km)
- Collet de Marti (9.9 km)

PRINCIPALS OBJECTIUS DE LA SORTIDA:

1 - Ermita de Sant Nicolau, església romànica del segle XII, veure; https://www.catalunyamedieval.es/ermita-de-sant-nicolau-sant-miquel-de-campmajor-pla-de-lestany/
2- Pic Golanys de 878 metres on podrem gaudir d'unes molt bones vistes a la vall i fins al Pirineus.
3 - Roca de Barret és una peculiar pedra plana de forma arrodonida i que està suspesa sobre una base també de pedra i que dona la forma a un barret.
3 - Cova Arcova de Rocacorba, si en voleu saber mes; https://espeleoworld.com/c/cova-de-rocacorba
4 - Santuari de Santa Maria de Rocacorba, si en voleu saber mes: https://www.romanicodigital.com/index.php/el-romanico/imagenes-romanico/vista-general-santa-maria-rocacorba-y-su-entorno

ANEU EN COMPTE:
La caminada transcorre per camins de muntanya sense problemes de rellevància llevat d'uns petits tram a partir del quilòmetre 5,8 en que us trobareu que haureu se superar desnivells importants a condicionats al terrenys en forma d'escales a la roca però no obstant ens han semblat de bon fer i fins i tot divertits, cal passar-los a poc a poc i sense presa.

OBSERVACIONS A TENIR EN COMPTE.
Penso que és important fer la caminada en el mateix sentit que nosaltres ja els trams a superar esmentats a l'apartat anterior us seran de molt mes bon fer.

Salut i bons camins.,

Photo ofErmita de Sant Nicolau, església romànica del segle XII Photo ofErmita de Sant Nicolau, església romànica del segle XII Photo ofErmita de Sant Nicolau, església romànica del segle XII

Ermita de Sant Nicolau, església romànica del segle XII

Photo ofFont de Sant Nicolau, despres de la font iniciem un tram de 1,2 quilometres per carretera. Photo ofFont de Sant Nicolau, despres de la font iniciem un tram de 1,2 quilometres per carretera. Photo ofFont de Sant Nicolau, despres de la font iniciem un tram de 1,2 quilometres per carretera.

Per evitar l'asfalt podeu utilitzar el mateix camí que hem fet al tram final de la caminada i que és un sender pel mig del bosc.

PictographCave Altitude 2,682 ft

PictographCave Altitude 2,711 ft

Intersecció

Fita de terme de 1,20 metres d'alçada que marca els límits dels pobles de Biert. Falgons i Rocacorba i que diuen du gravat el 1858 i el noms dels tres pobles, nosaltres nomes ens hem fixat amb 1858

Photo ofAspecte del camí, iniciem un tram de camí carenant a la Serra de Portelles Photo ofAspecte del camí, iniciem un tram de camí carenant a la Serra de Portelles

Aspecte del camí, iniciem un tram de camí carenant a la Serra de Portelles

Photo ofPanoràmica - Un dels miradors que ens trobem carenant la Serra de Portelles Photo ofPanoràmica - Un dels miradors que ens trobem carenant la Serra de Portelles Photo ofPanoràmica - Un dels miradors que ens trobem carenant la Serra de Portelles

Panoràmica - Un dels miradors que ens trobem carenant la Serra de Portelles

Dreta

Photo ofPic Golany de 878,10 mts - Puig de Vall Photo ofPic Golany de 878,10 mts - Puig de Vall Photo ofPic Golany de 878,10 mts - Puig de Vall

Pic Golany de 878,10 mts - Puig de Vall

Hem trobat una gravació a la pedra i a terra on indica Puig de Vall

Puig de Golany

Esquerra

PictographRiver Altitude 2,515 ft

Riera Rocacorba - Clot dels Aures

Esquerra

Roca del Barret

Photo ofAspecte del camí. Ens enfilem en terreny abrupte i sovint amb escales a la pedra del terreny i de força bon fer. Photo ofAspecte del camí. Ens enfilem en terreny abrupte i sovint amb escales a la pedra del terreny i de força bon fer. Photo ofAspecte del camí. Ens enfilem en terreny abrupte i sovint amb escales a la pedra del terreny i de força bon fer.

Aspecte del camí. Un altre tram d'escales

Photo ofAspecte del camí. Mes escales, de bon fer..... Photo ofAspecte del camí. Mes escales, de bon fer..... Photo ofAspecte del camí. Mes escales, de bon fer.....

Aspecte del camí. Mes escales, de bon fer.....

Collet del Caire de l'Arcova i indicadors diversos

PictographCave Altitude 2,876 ft

Cova Arcova de Rocacorba

Cova de 69 metres de recorregut a Rocacorba (Canet d'Adri) És constituïda per una única galeria ascendent en sentit pràcticament O-E, amb la seva base formada per blocs i sediments, d'on surten dues petites branques perpendiculars vers el SE, una d'elles comença al peu de la galeria principal, i l'altra pràcticament al seu cim. La cavitat té un desnivell de +17 metres. (Font Espeleo Word: Cova de 69 metres de recorregut a Rocacorba (Canet d'Adri) (Font: Espeleo World: https://espeleoworld.com/c/cova-de-rocacorba

Vistes a Rocacorba

Photo ofSantuari de Santa Maria de Rocacorba Photo ofSantuari de Santa Maria de Rocacorba Photo ofSantuari de Santa Maria de Rocacorba

Santuari de Santa Maria de Rocacorba

Santuari de Santa Maria de Rocacorba

Photo ofPanoràmica des del Mirador de Rocacorba Photo ofPanoràmica des del Mirador de Rocacorba Photo ofPanoràmica des del Mirador de Rocacorba

Panoràmica des del Mirador de Rocacorba

PictographCave Altitude 3,029 ft

En lloc de passar per la pista agafem el Camí dels Morts de molt bon fer en lleugera baixada on podem gaudir de diversos tipus de vegetació com les fagedes.i que s'anomena Camí dels Morts

PictographRiver Altitude 2,986 ft

Aspecte del camí.

PictographTree Altitude 2,779 ft

Fagedes i aspecte del camí

Pla de Martí

Esquerra - Agafem camí a l'esquerra que durant uns metres es correspon amb la línia elèctrica

Photo ofAspecte del camí i de l'entorn. Han caigut quatre gotes Photo ofAspecte del camí i de l'entorn. Han caigut quatre gotes Photo ofAspecte del camí i de l'entorn. Han caigut quatre gotes

Aspecte del camí i de l'entorn. Han caigut quatre gotes

Collet de Marti

Collada

Aspecte del camí i de l'entorn.

Recte

• Salvador Alepuz May 11, 2024

Excel·lent ruta. Track impecable i imprescindible, atès que hi ha molts camins i resulta fàcil desorientar-se. Feta amb nens de 10-12 anys acostumats a caminar. Moltes gràcies per compartir!.

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim May 11, 2024

Avui he fet aquesta ruta.
    M'ha agradat molt.
    Mercès per penjar-la.

• Photo of WikiCamins - àngel riera
    WikiCamins - àngel riera May 15, 2024

M'en alegro molt salvador.alepuz que us hagi agradat la ruta i t'agraeixo la qualificació que en fas.
    Salut i bons camins

• Photo of WikiCamins - àngel riera
    WikiCamins - àngel riera May 15, 2024

Merçi Pere Homs Joaquim pels teus comentaris i molt agraït per la teva qualificació.