Ermita del Calvari, Port del Pi i Pic Mendoza des de Mirador Mijas

Photo ofErmita del Calvari, Port del Pi i Pic Mendoza des de Mirador Mijas Photo ofErmita del Calvari, Port del Pi i Pic Mendoza des de Mirador Mijas Photo ofErmita del Calvari, Port del Pi i Pic Mendoza des de Mirador Mijas

January 8, 2024
January 2024

near Mijas, Andalucía (España)

Circular per la Serra de Mijas, una muntanya amb una situació geogràfica privilegiada, al estar entre el mar i la serra ofereix unes fantàstiques vistes panoràmiques de la Mediterrània i els pobles circumdants. Emplaçada sobre el poble de Mijas, un indret que guarda el caracter del tipic poble blanc andalús, amb les cases enfilades en sinuoses costes, emblanquinades i plenes de testos amb flors.
Aparquem prop del mirador de Juan Antonio Gómez Alarcón, situat a la carretera de circumval·lació i que recorda la figura del jove desaparegut el 20 de juliol de 2010.
La part sur de la serra hi ha diverses rutes senderistes autoguiades, marcades amb diferents colors i de diverses dificultats, nosaltres fem una barreja.
Iniciem la caminada pujant a l'ermita del Calvari, situada per sobre del poble, al vessant de la Serra, la seva blancor destaca entre el verd dels pins que l'envolten, ascendim pel sender per on discorre per Setmana Santa el via crucis, anem trobant les creus, on es detenen per resar i que son les estacions que recorden el camí de Jesús al Calvari.
Continuem pel sender de la Creu de la Missió, ruta roja. Al arribar a la cruïlla ens desviem a la dreta per la ruta del Port de Malaga, ruta blava. Ens enfilem fort per aquesta costeruda vessant passant pel Port del Pi. Arribem al Port de Malaga des d'on albirem les dues vessants i podem observar els estralls de foc de l'any 2022 a la vessant nord. Assolim el cim del Pic Mendoza també anomenat Cerro Màlaga. Aquest cim a 1047 metres es un magnífic balcó sobre la costa del Sol. Devallem pel mateix camí fins a trobar el sender de la ruta de las Canyadas, ruta verda, que seguim.
Prop del barranc Fuente de la Adelfa la ruta s'enllaça amb la ruta roja, ruta de la Creu de la Missió.
Passem per una calera i forn de calç I per la Cantera del Barrio, una pedrera d'extraccio de marbre que ja funcionava en l'època romana, actualment estan abandonades. Arribem de nou a l'ermita del Calvari i de nou al mirador. Ha fet una temperatura primaveral, a la resta de la peninsula ha fet molt fred.