Ermita de Sant Martí Xic i Castell de Voltregà des de Mas Serratosa

Photo ofErmita de Sant Martí Xic i Castell de Voltregà des de Mas Serratosa Photo ofErmita de Sant Martí Xic i Castell de Voltregà des de Mas Serratosa Photo ofErmita de Sant Martí Xic i Castell de Voltregà des de Mas Serratosa

2 hours one minute
March 10, 2018
February 2018

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

Sortida amb els companys del Grup de Muntanyisme dels Enginyers realitzada el 01-02-2018.

Després d’una molt interessant visita al Museu del Coure a les Masies de Voltregà hem anat en cotxe fins al costat de la masia Mas Serratosa. Aquí hem començat a caminar per un corriol que va travessant varies vegades la pista forestal, passant per la cabana de Rabionet fins arribar un altre cop a la pista dalt de tot del grau. Des d’aquí seguim la pista fins a l’ermita de Sant Martí Xic. A sobre mateix de l’ermita hi ha les restes del castell de Voltregà.
La tornada l’hem fet tota per la pista, passant pel collet de la Casanova i el mirador del Grau de Serratosa.

Moltes gràcies a Mercè M, Mercè S, Lluis M i Miquel S que ha preparat i coordinat aquesta magnifica sortida.

PictographCar park Altitude 0 ft

interseccio

Coll de sant Martí Xic

Ermita de Sant Martí Xic

Situada en un collet sota les ruïnes del castell de Voltregà (854 m alt.). Fou erigida vers el 1097 i tingué la categoria de parròquia fins al s. XIV, que es fusionà amb la parròquia de Sant Hipòlit de Voltregà. També anomenat Sant Martí del Castell, ens ha arribat fins als nostres dies amb l’adjectiu de "Xic" el qual sembla anar més referit a la contraposició d’aquest petit temple al de Sant Martí de Sobremunt.

PictographRuins Altitude 2,820 ft

Castell de Voltregà

Antic castell, avui totalment en ruïnes. Existia ja el 902 i tingué història activa fins a les guerres remences (1465). Fou de diferents famílies: els Voltregà, els Orís i els Cabrera, fins que el 1379 passà a la mitra de Vic, que el posseí, juntament amb la baronia de Sant Hipòlit, fins al s. XIX.