Photo ofErmita de Sant Mamet i Esglèsia de Santa Maria d'Ordèn des de Bellver de Cerdanya i passant a fer el cim de la Reduta Photo ofErmita de Sant Mamet i Esglèsia de Santa Maria d'Ordèn des de Bellver de Cerdanya i passant a fer el cim de la Reduta Photo ofErmita de Sant Mamet i Esglèsia de Santa Maria d'Ordèn des de Bellver de Cerdanya i passant a fer el cim de la Reduta

January 21, 2024
January 2024

near Bellver de Cerdanya, Catalunya (España)

Ruta circular matinal per la Solana de Bellver.La persona que ens ha fet la caminada del mes de Gener ens ha dit que es coneixia com la farmàcia de Cerdanya.Hi ha farigola, espígol, boix, carlina (protegida), orenga , sejolida, argelagues, ginebrons, roser silvestre.

Iniciem l'excursió davant l'hotel Bellavista del poble de Bellver i pugem direcció als bombers i agafem un corriol que puja una mica de cop per la carena . Anem per un corriol a mà dreta com si anéssim direcció al Polvorí sense arribar-hi .Arribem al torrent d'Ulldebou i el creuem fins arribar a la carena i seguim marques verdes i blanques de camí local fins a arribar a la pista de terra i arribem a casa d'Anes i Ermita Sant Mamet .Seguim la vall del Torrent d'ull de Bou i seguim un camí de ferradura i creuem el torrent de Prat de Codines on hem hagut de vigilar i agafar-nos als arbres per passar perquè hi havia gel i neu. Del torrent pugem a Ordèn i parem a mirar l'Esglèsia de Santa Maria d'Ordèn.
Em agafat el sender 129 de Cerdanya i a l'alçada del primer km de carretera hem pujat al cim de la Reduta on trobem un punt geodesic i en 1km aproximadament ja erem a dalt . Aquest sender 129 l'hem seguit fins a Cal Codolet.Al final el Serrat Rodó no l'hem pujat.
Hem fet un tros de corriol desde la Masia de Cal Codolet i també carretera fins arribar al punt d'inici de Bellver passant pel costat del museu de les pinyes de Bellver.

Avui 26 participants a la sortida del GREC. 1a caminada mensual de diumenge amb el grec.Novetat.

Segons el mètode sendif moderada.

Un dia estable assolellat i amb unes vistes magnífiques.

Estatgé montà.

Bellver de Cerdanya és una vila i municipi de la comarca de la Baixa Cerdanya, i pertany a la província de Lleida. Inclou l'entitat municipal descentralitzada de Pi.
El municipi és un conglomerat de diferents pobles, masies aïllades i llogarrets diversos repartits a ambdues bandes de la província de Girona i de Lleida, que conformen un dels més grans municipis de la comarca. Bellver és el principal nucli de la subcomarca de la Batllia, situada al sud-oest de la Cerdanya, i que també inclou els municipis de Prullans i Riu de Cerdanya. Aquesta porció sudenca de la comarca també l'anomenen els bellverencs "Petita Cerdanya". Administrativament pertany a la província de Lleida, encara que els lligams històrics i geogràfics la vinculen estretament a Puigcerdà, província de Girona, capital de la comarca, a Ripoll i a Vic, més enllà de la Collada de Toses. Bellver es troba a mig camí de Puigcerdà i la Seu d'Urgell.

Ruta circular des de Bellver de Cerdanya passant per:
- Ermita de Sant Mamet (3.7 km) amb les explicacions de la zona del monitor d'excursionisme .Aqui em fet parada a esmorzar.
- Esglèsia de Santa Maria d'Ordèn (6.0 km)
- Cim La Reduta 1564m - molt bon mirador.
- Masia Cal Codolet

Ens han explicat que hi han 3 tipus de roques de l'època Devonia.Uns tipus de pedra molt antiga.

Em vist rastres de fagina.

Començem

Planta protegida

Flora

Baixant

Vistes i companys de ruta

Última baixada

Masia

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Jan 21, 2024

Salut i muntanya per tots.
    Una ruta molt bònica .
    Hi ha un tros de carretera al final .

• Photo of josepuigcerda
    josepuigcerda Jan 21, 2024

Unes vistes magnífiques desdel cim de la Reduta.

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Jan 21, 2024

Si un cim que no havia pujat mai