Ermita de Montalegre-Pala Alta de Mont-roig

Photo ofErmita de Montalegre-Pala Alta de Mont-roig Photo ofErmita de Montalegre-Pala Alta de Mont-roig Photo ofErmita de Montalegre-Pala Alta de Mont-roig

March 19, 2022
March 2022

near Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Avui havíem quedat per dinar en el Monestir de les Avellanes amb un company de Lleida que feia dies que no el veiem.
Per fer temps per dinar i una mica d’espai en l’estómac hem pujat en cotxe fins l’ermita de Montalegre per una pista en bon estat, apta per tot tipus de vehicles. Des d’allí hem fet una curta caminada fins la Pala Alta de Mont-roig.
El camí no té cap pèrdua, està molt marcat. Fa dues pujades i baixades, la primera és per pujar a la Pala dels Pelats i la segona per pujar al cim. No és massa pendent i considero que la sortida és de molt baixa dificultat i el cim recompensa per les seves bones vistes.
Avui el dia estava una mica enteranyinat però tot i això algunes muntanyes es deixaven veure a la llunyania. Cap al nord es veia el pantà de Camarasa que recull les aigües del Noguera Pallaresa i al fons l’estret de Tarradets, a la seva esquerra el Montsec d’Ares i a la dreta el de Rúbies. Mirant cap el sud est tenim el pantà de Sant Llorenç de Montgai que recull aigües del Segre i la Noguera Pallaresa poc després del seu aigua barreig. Al sud es muntanyes desapareixen i donen pas a les terres baixes de la comarca de la Noguera.