Erikli Delmece Karlık Dipsiz Göl Doğa Yürüyüşü

Photo ofErikli Delmece Karlık Dipsiz Göl Doğa Yürüyüşü Photo ofErikli Delmece Karlık Dipsiz Göl Doğa Yürüyüşü Photo ofErikli Delmece Karlık Dipsiz Göl Doğa Yürüyüşü

6 hours
July 12, 2020
July 2020

•   3.7 1 review

near Kocadere, Yalova (Türkiye)

11 Temmuz 2020 Cumartesi günü yaptığımız doğa yürüyüşümüz.
Erikli çifte şelale kamp alanından başlayarak şelaleleri besleyen dere boyunca güneye Delmece yaylasına doğru dere kenarını takip ederek yürüdük. Yol boyunca bir düzine irili ufaklı şelale geçtik. Bir noktada kurtların saldırdığı yaralı bir domuz ile karşılaştık. Kurt bizi görünce kaçtı, domuz ise bir kayanın altına girerek gözden kayboldu. Devamında orman içinden Şifalı Su noktasına yürüyerek burada öğlen yemeği molası verdik. Şifalı su gerçekten çok lezzetli bir su kaynağı. Mola sonrası yürüyüşe devam ederek Delmece Yaylasına indik. Buradan yolu takip ederek Karlık Yaylasına yürüdük. Buradaki rüzgar enerji santrallerinin önünden çok dik bir şekilde orman içinden aşağı yürüyerek Küçük Dipsiz Göle ve oradan yine orman içinden yürüyerek Büyük Dipsiz Göle ulaştık. Sonrasında yayla yolunu takip ederek aracımıza geri döndük. Oldukça zorlu ama bir o kadar da keyifli bir parkurdu.

• Angela Lane Aug 30, 2022

Parts were nice and it was interesting to see the wind turbines at the top. The part after the şelale and the part where you come down from the peak are quite difficult. The decent has somewhat of a trail, but it's poorly maintained and keeps disappearing.