Έργανος - περατόστρατα - κούπας πόρος

Photo ofΈργανος - περατόστρατα - κούπας πόρος Photo ofΈργανος - περατόστρατα - κούπας πόρος Photo ofΈργανος - περατόστρατα - κούπας πόρος

February 27, 2021
February 2021

near Katofíyion, Crete (Greece)

Με αφετηρία το οροπέδιο της Εργάνου πάνω σε παλιά μονοπάτια, αρχικά και για περίπου 3χλμ πάνω "Περατόστρατα" και μετά σε κτηνοτροφικούς δρόμους, δίπλα σε δέτες με όμορφη θέα, καθώς και και σε κάποια σημεία ελεύθερα (όπως π.χ. στης Κούπας τον πόρο). Η κατάσταση των μονοπατιών σε αρκετά σημεία είναι μέτρια, γιατί η βλάστηση και οι καιροί τα έχουν χαλάσει. Δεν συναντήσαμε όμως εμπόδια με φράχτες των βοσκών, ούτε νερό στα ρέματα που διασταυρώνουμε (φαραγγιού Εργάνου και Ψαρού Νερού).
Το φυσικό κάλος είναι ιδιαίτερο και συνδυάζει δασική βλάστηση, επιπέδου Ζούρβας στα Λευκά Όρη, θέα σε δύσβατα φαράγγια και κάμπους με ελιές, βοσκίσιμα λιβάδια και χερσότοπους, αλλοτινές πεζούλες με κριθαροχώραφα. Είναι μία άγνωστη περιπατητικά περιοχή της Κρήτης.

Προσοχή: λίγο πριν το σημείο που η Περατόστρατα συναντήσει το Φαράγγι της Εργάνου, υπάρχει μία μεγάλη σάρρα, η οποία θέλει αυξημένη προσοχή. Για αυτό συστήνεται και ο πηγαιμός να γίνει από το σημείο που επιστρέψαμε, όπου υπάρχουν ακόμα τα ίχνη του παλιού μονοπατιού. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θέλει προσοχή σε ορισμένα σημεία.

Η διαδρομή λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών, θεωρείται μέτρια προς δύσκολη και συστήνεται ΜΟΝΟ σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την ορεινή πεζοπορία και έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό (ανθεκτικά μποτάκια, 2 μπατόν, νερό, καπέλο κτλ).