Équihen-Plage naar Le Portel (Outreau) en terug

Photo ofÉquihen-Plage naar Le Portel (Outreau) en terug Photo ofÉquihen-Plage naar Le Portel (Outreau) en terug Photo ofÉquihen-Plage naar Le Portel (Outreau) en terug

March 10, 2023
March 2023

near Équihen-Plage, Hauts-de-France (France)

Équihen-Plage startpunt parking bij de surfclub. Hele mooie wandeling direct aan de kust door duinen en grasland. Prachtige vergezichten. Wij liepen de tocht toen er, zeker in het begin, een koude noordenwind stond en af en toe regen. Ook was het hoog water (tot aan de rotsen). Let dus op het getij (la marée) of je de route misschien beter in omgekeerde richting kunt doen. Het verschil tussen eb en vloed is hier zeer groot! Wees je ook bewust van de waterslenken (trous d’eau) die achterblijven bij afgaand tij. Ze kunnen verraderlijk diep zijn en soms kun je dan simpelweg niet verder maar moet je terug tot waar je weer hogerop de route kunt vervolgen. Onderweg genoeg mogelijkheden om even te zitten. Horeca is er onderweg niet, daarvoor moet je bij de vuurtoren van Le Portel richting Outreau lopen en wat afwijken van de route.
Wij spotten onderweg ook nog een vijftal reeën (chevreuils) in de duinen. De terugweg hebben we vrijwel dezelfde route (sentier du littoral) gevolgd, echter zie je dan toch weer nieuwe dingen. Bij Cap d’Alprech konden we afdalen naar het strand en de route vervolgen via het strand terug naar het startpunt.