Enguera, Ruta de les Barraques de pedra Seca(Ruta de los Cucos)

Photo ofEnguera, Ruta de les Barraques de pedra Seca(Ruta de los Cucos) Photo ofEnguera, Ruta de les Barraques de pedra Seca(Ruta de los Cucos) Photo ofEnguera, Ruta de les Barraques de pedra Seca(Ruta de los Cucos)

November 22, 2020
November 2020

near Enguera, Valencia (España)

La ruta de l'iniciem a la població de Enguera (Canal de Navarres) es una ruta molt fàcil de fer i pràcticament sense quasi desnivell, en aquesta ruta el que visitarem són les antigues barraques de pedra seca de la Serra d'Enguera en concret hem visitat primer que res la Font Cañez i les barraques: Jaime Francés, Primitivo Esteve, José Maria Simon, Miguel Gómez Bleda, Natividad Sanz, Josefa Sempere, I per últim el Pou Lobares.
Les barraques de pedra seca de la Serra d'Enguera, com a elements característics del paisatge de Enguera , són construccions en pedra seca que s'alcen en les finques de secà. Són de petita i mitjana grandària i estan relativament allunyats del nucli urbà. L'any 2001. Existeixen dues classes de barraques: els que poden albergar en el seu interior persones, animals i objectes de cultiu, així com les collites recol·lectades de les campanyes (olives, garrofes), i els que serveixen com a rebost d'aigües recollides de la pluja caiguda.He de dir que encara que nosaltres hem fet la ruta completa no ens hem parat a veure totes les Barraques ja que en total si no m'enganye hi han unes 13 normalment están per dins de camps de cultius el que dificulta un poc trobar-los però almenys els que he visitat jo amb el meu track no tindreu cap problema

1-Font Cañez

La Barraca José Maria Simon está dins de una propietat privada, hi ha una porta, normalment esta oberta per a poder visitar la Barraca, si está tancada la porta podeu creuar per el costat ja que no té cap tanca cercant la propietat, això sí, sí entreu es baix la vostra pròpia responsabilitat, vos pregue que si entreu a veure la Barraca respecteu la propietat