Engolasters - Fontverd - La Plana (Escaldes)

Photo ofEngolasters - Fontverd - La Plana (Escaldes) Photo ofEngolasters - Fontverd - La Plana (Escaldes) Photo ofEngolasters - Fontverd - La Plana (Escaldes)

November 18, 2017
July 2015

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Fàcil però bonica travessa per la part baixa de les valls d'Engolasters i Madriu, que ens porta de l'aparcament del revolt a tocar del llac d'Engolasters fins la Carretera de la Plana a les Escaldes, anant al refugi de Fontverd pujant pel Solà de Ramió i baixant pel camí de la Muntanya.

Recorregut senzill, còmode i agradable apte a tots els públics. L'únic inconvenient és que te format de travessa i que haurem de fer combinacions de cotxes o que ens vinguin a recollir o a portar. No obstant això, un cop a la carretera de la Plana podem optar per baixar fins les Escaldes si això ens facilita la logística dels accessos.

Molt fàcil, sense dificultat. Es pot prendre també, més com un llarg passeig que com una rurta de muntanya, però permet gaudir de la part baixa de la Vall del Madriu i del bonic i turístic cami d'Engolasters que passa per diverses fomts, el túnel i el mirador.

Es un recorregut que es pot fer sense GPS, tot i que l'autor no es responsabilitza del seu seguiment, ja que la descripció és orientativa i en cap cas una guia del recorregut.

Punt de sortida. Aparcament del recolt final de pujada a Engolasters, mes amunt de l'ermita romànica de Sant Mioquel d'Engoalsters. L'aprcament es troba enmig del darrer revolt al llac , on hi ha la caseta d'informació del Parc. Allà podeu demanar el mapa de les Valls de Madriu, Perafita i Claror, en el que es troba inclòs aquest recorregut.

Punt d'arribada: Carretera de la Plana, prop del cementiri i de l'escorxador. Si es vol es pot continuar pel camí de la Muntanya fins a sortir a les Escaldes a la carretera, prop de la benzinera i de l'hotel Panorama.

Breu descricició: Sortim pel corriol que està a tocar de la caseta d'informació del Parc. El camí es ample, planer i està molt ben condicionat amb baranes i plafons informatius diversos. Passarem per diverses fonts, en un entorn bonic i agradable, així com creuarem un túnel, i després de la sortida, podem accedir a un bonic mirador sobre la vall de la Valira. Seguim el camí i més endavant es converteix en corriol. Un cop s'ajunta amb el que ve de la Font de la Closa comença a pujar, suament amb algun tram més moderat i que ens portarà al Coll Jovell, on tronbem el rètol del Parc del Madriu, juntament amb un gran encreuament de camins i una petita àrea de lleure.

Agafarem el camí del Sola de Ramió , que és el segon comptant per l'esquerra, està ben indficat. És un camí molt bonic amb trams boscosos, molt ben arreglat i amb vistes ja que es troba elevat sobre la vall del Madriu, a la que acabarà desembocant, passant per alguns trams empedrats.

Un cop a la vall del Madriu seguirem a l'esquerrra, creuant el torrent de Fontverd i anant al refugi de Fontverd.

De baixada farem el mateix recorregut fins a trobar l'encreuament del solà de Ramió. Ara el deixarem a la dreta i seguirem les marques blanca i vermella dels GR7 i GR11 pel camí de la muntanya, veient a les esquerra les Bordes de Ramió, que si volem ens hi podem acostar, anant pèr un extrem i tornat per l'altre. A l'arribar prop d'una borda, els Cortals de Ramió, el GR es bifurca. El GR11 segueix el cami dels matxos que pujaria de nou al Coll Jovell, però nosaltres seguirem el GR7, pel cami de la muntanya, el de l'esquerra, que continuarà baixant. Deixem a l'esquerra primer el corriol que porta a les Bordes de Ramió, per on vindriem si haguessim anat a les Boredes: Més endavant també deixem a l'esquerraun corriol molt fressat que va al pont de Ramió i que acaba pujant a la cabana de Perafita.

Continuarem baixant i pasarem per les Bordes d'Entremesaigues on deixem a l'esquerra el GR11 que ressegueix la vall del Perafita. Més avall, el camí es fa més pendent, pasant més vall al costa d'una borda i seguidament del Pont de Sessanat que creua el riu Madriu.

Poc després arribem a la carretera de la Plana on finalitzem el recoregut, a no ser que volem acabar abaix a les Escaldes per evitar de fer combinacions de cotxes, ja que l'aparcament de la carretera és molt petit. En aquest cas continuariem creuant la carretera i seguint l'ampli camí de la muntanya, ben senyalitzat fins les Escaldes.

PictographTree Altitude 5,535 ft

32._Borda_de_l'Estall

Recte

Esquerra. Cam� de la Muntanya

Font que dona nom al refugi

21._Tanca__bestiar

PictographTunnel Altitude 5,373 ft

6._Sortida del túnel.

7. Mirador

Mirador del camí hidrològic amb vistes a la vall de la Valira