Encamp - Camí de les Pardines

47 minutes
May 2, 2011
October 2010

near Vila, Parròquia d'Encamp (Andorra)

El Camí de les Pardines ens ofereix una passejada molt suau i sense cap desnivell apreciable (per un camí completament pla) que ens permetrà gaudir de boniques panoràmiques d'Encamp.

Tot i que el més habitual és iniciar la caminada des de la Borda de les Pardines (Ctra. dels Cortals d'Encamp), nosaltres varem iniciar-lo al llac d'Engolasters, a l'extrem oposat, on s'accedeix des d'Escaldes.

Podrem gaudir d'unes grans vistes de les muntanyes que envolten el poble d'Encamp així com de la natura amb espècies autòctones, típiques del Pirineu. Si n'és l'època, podreu collir i menjar gerds molt saborosos.

• Pep932 May 25, 2013

El mapa de desnivell no crec que sigui el correcte, ja que és una pista de 4 metres d'amplada i a peu pla, sense cap desnivell.

• Photo of Jordi J. Canals
    Jordi J. Canals May 25, 2013

Es cert, ja ho fem constar a la descripció. Els GPS no són aparells totalment precisos i sempre solen mostrar uns metres de desviació. De tots els paràmetres que recull un GPS, l'altitud és la menys exacte. D'aquí que en la gràfica es mostri una oscil·lació d'uns pocs metres de desnivell.

• Pep932 May 25, 2013

Sí, però en canvi, en la ruta Canillo-Engolasters surt reflectit la major part del tram com completament recte. Gràcies de totes formes.

• Photo of Jordi J. Canals
    Jordi J. Canals May 26, 2013

Si et mires bé la ruta que dius, veuràs que només surt completament plana en un tram (després fa un desnivell sobtat de 40 metres) i només en una direcció... Tot depen del tipus de GPS utilitzat i de la forma com registri l'altitud (Per satèl·lit o baromètrica". La major desviació es produeix dins del túnel, on es perd el senyal dels satèl·lits.