En Bas Font del Pleix Murrià Xiquillo En Bas

Photo ofEn Bas Font del Pleix Murrià Xiquillo En Bas Photo ofEn Bas Font del Pleix Murrià Xiquillo En Bas Photo ofEn Bas Font del Pleix Murrià Xiquillo En Bas

March 18, 2014
March 2014

near Bas, Catalunya (España)

És una excursió no massa llarga, que via Font el Pleix s'arriba a la Torre de Murrià. Passada la Torre es busca el camí que torna a Mas Roig. Més endavant abans de arribar-hi, decidim baixà cap el pla i sortim a la casa del Xiquillo, que està sobre el primer pont que la Via Verda troba després de creuar la carretera.

Inici

Comencem darrera de la casa de Vilamala, en pujada, on indica el track.

PictographRuins Altitude 1,797 ft

La Coma

Trobem la casa de la Coma

Després de passar per les Tres Creus, trobem l'indicador del desviament cap a la Font del Pleix. La seguim

Arribem a la Font del Pleix

Seguim endavant. Trobem un camí amb un indicador que diu: "Camí dels Bous" no és un camí marcat al mapa. Puja fortament i a mida que va pujant es va difuminant. El sotabosc és bastant net i no tenim problemes per passar. Acaba trobant el camí que puja havent passat per Mas Roig direcció Murrià.

Trobem el camí que va a Murrià i que ve de Mas Roig.

Murrià

Arribem a Murrià

Passem per l'Indicador de Les Basses

Agafem el camí que va cap a Mas Roig

Abans d'arribar a Mas Roig, baixem muntanya avall, cap al Xiquillo. Hem d'anar en compte, perquè hi ha alguns baixants abruptes i en alguns llocs el bosc es fa difícil de passar.

Camí de baixada

Vistes des del camí de baixada

PictographRuins Altitude 1,757 ft

Arribem al Mas Xiquillo. Està molt ben arreglat

PictographBridge Altitude 1,711 ft

Baixem a la Via Verda al costat del Pont del Xiquillo, que és el primer que es troba després que la Via Verda creua la carretera. seguim aquesta via fins a trobar una palanca que ens porta a la carretera.

Arribada

Per la carretera arribem al punt de sortida. És una excursió circular.

• Photo of Dora63
    Dora63 Aug 21, 2020

He fet la ruta fins la font del Fleix que era el que m. interesaba.la Coma está habitada i millór evita el primer tros i passa per la carretera de acces a la casa.Bona ruta.

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Aug 21, 2020

Dora63, moltes gràcies per la teva valoració i actualització de la situació. Ho tindré en compte. Salut i Cames!!!!