Emli Vadisi keşif

July 4, 2016
July 2016

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Ad:

İrtifa kaybı: -385 m

Yükselme süresi: 01:29

Alçalma süresi: 00:52

Aladağlar çevresini daha önce ki bisikletli ring turumuzda geçmiştik. Demirkazık Zirvesini turun son günü görmüş, ancak planlarımızda olmasına rağmen, kötü hava muhalefeti nedeniyle bu bölge de kamp atamamıştık. Bu yıl ise, 9 günlük bayram tatili münasebetiyle, eşim ve çocukları memlekete bırakıp, 10 günlük kamp hayatı için, Niğde iline bağlı Çamardı İlçesinin Çukurbağ Köyüne geliyorum. Planlarımda, kamp yerleri için bazı noktalar belirlemiş olsam da, gün gün noktaları kesinleştirmemiştim. İlk olarak Çukurbağ Köyünde bulunan Aladağ Camping Bungalow'a gidiyorum. Aladağların bu yüzünde çok fazla kamp alanı bulunmaktadır. Ancak doğa ile iç içe, önünü Demirkazık zirvesine dönmüş, köyün hemen yanı başında bulunan, eşiyle birlikte doğa ve tırmanış tutkunu bir aile tarafından işletilen şirin ve sıcak bir işletmedir burası. Bu bölgede ki rota planlamalarını yaparken hep kararsız kalmıştım ve uygun bir kamp yeri seçememiştim. Geldiğimde gördüm ki, burası tüm rotalara neredeyse eşit mesafede ve günübirlik ulaşılabilir pozisyonda olan bir yerdir. Öğle saatlerinde buraya ulaşmıştım. Recep ve eşi Zeynep ile tanışma ve sohbetten sonra, ilk gün kısa bir keşif yapmak üzere Emli Vadisine doğru pedal basmaya başlıyorum.

EMLİ BOĞAZI BİSİKLET TURU

Sert başlayan asfalt yol ile keyifli bir şekilde, serin havada 3-4 km ilerliyorum. Yol üzerinde bir kaç nokta da çeşme görüyorum. Genel anlamda su sıkıntısı olmayan bir bölge. Daha sonra toprak yol ile devam ederken, sağ tarafta bulunan Kazıklı Vadisi geride kalıyor. Zirvelerin eşsiz manzarası eşliğinde Emli Vadisine giriyorum. Boğazın hemen girişinde sağlı sollu kayalık bölgelerde kaya tırmanış rotalarına tırmanmakta olan sporcularla karşılaşıyorum. Dar boğazdan geçtikten sonra geniş bir kamp alanı karşılıyor. Wc, Lavabo ve soğuk duş imkanı olan düz ve geniş bir kamp alanı. Kişi başı giriş 4 TL. Çadır Konaklama 10 Tl olarak ücretlendirilmektedir. Vadi içerisinde bir süre ilerledikten sonra yol bozularak devam etmektedir. Bir süre sonra mıcır ve kaygan zemin tehlikeli bir hal almaya başlıyor. Daha fazla riske girmeyerek dönüyorum. Sonra ki günlerde bu yolun sonuna kadar devam ettiğim de görüyorum ki, bir süre sonra yol düzeliyor ve orman içerisinde bir kaç kilometre daha ilerliyor. Toplamda 19 km olan, keyifli ve kolay sayılabilecek bir rotadır. Gün sonunda, kamping de bulunan tüm sporcular, bahçede ki masada toplanarak hoş bir sohbet havasında günün değerlendirmesiyle birlikte, kurulan yeni dostluklarla gece tamamlanıyor.
Rota : http://tr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13885833

• likya Nov 23, 2016

Güzel bir keşif turu...

• cycleroute3 Nov 23, 2016

Daha detaylı bir keşif turu gerçekleştirebilmek umuduyla...

• Photo of rotabu
    rotabu Nov 23, 2016

Emli Vadisi gez gez bitmez...

• rotaci Nov 23, 2016

Türkiye de olup da gitmemek büyük kayıp...

• bisikletrotalari2 Nov 23, 2016

Emli Vadisi tam bir Outdoor cenneti...

• Mikailongun Mar 6, 2021

Merhabalar emli vadisi sakinlerindenim hatta boğaza inmeden sol düzlükte yazın arılarımız konaklama yeri yolunuz ne zaman düşerse çaya beklerim...