← Part of Kocaeli Yarımadası

Emirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2013 01 )

Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2013 01 ) Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2013 01 ) Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2013 01 )

June 19, 2020
January 2013

near Yağcılar, Kocaeli (Türkiye)

İki yıl önce, zeminin karla kaplı olduğu bir şubat günü gelmiştik bu parkura . Üzerinde yürüdüğümüz taş yolu kar izin verdiği ölçüde görebilmiştik. 2013 ün ilk günlerinde de aynı atmosferi yaşamayı umuyorduk ama olmadı, ya biz biraz erken davrandık ya da kar geç kaldı… Aracımız yolun kenarına yanaşıp ayaklarımız yere basarken gökyüzünden yağan beyaz buz taneleri ise tesellimiz oldu. Bir de yürüyüşe katılan arkadaşlarımızın rengarenk kıyafetleri…

Gebze’den 300 m daha yukarıdayız, rakım yaklaşık 500 m. Hedefimiz de ise 9 km lik bir parkur var. İlk adımlarımızı, zamanında Romalılar’ın İzmit’ten Şile’ye ulaşmak için kullandıkları 2000 yıllık taşyolun üzerinde atmaya başlıyoruz. Yol bu uzun süre boyunca kullanıldığı için tozun toprağın, bitki örtüsünün içinde kaybolmamış olmalı. Zaten gözle görülen 6-7 km lik bir bölüm var ortada, geriye kalan bölümün akıbeti meçhul.

Parkurun ilk bölümü , sonradan iğne yapraklı çam, göknar gibi türlerle ağaçlandırılmış bir alandan geçiyor. Şimdi küçük bir orman olmuş bu alan. Göknarların her daim yeşil ve zarif formları içindeyiz. Tepelerinde küçük birkaç ötücü kuş, muhtemelen baştankaralar dolanıyor, kısa bir sessizlikte onları da dinliyoruz.

Hava soğuk ama haberlere inat güneş dahi kısa bir süre yüzünü gösteriyor. Zeminin düzgünlüğü ve takip ettiğimiz yolların genişliği rahat ve keyifli bir yürüyüşe olanak sağlıyor. Bir noktada, bu bölgede her türlü emaresine çok zor rastlanabilecek bir türe, bir kurda ait dışkı parçalarına rastlıyoruz. Beslenme zincirinin tepesindeki bu canlı, olumsuz tüm etkilere karşın yabanda ki hayatın devam ettiğine dair önemli bir gösterge aynı zamanda.

Öğle yemeği için mola vermeden önce, ahlatın dallarına tutunmuş ökse otlarının altından geçip, tepemizde dolaşan bir çift şahinle selamlaşıyoruz. Acıkmışız ! Kalın ve kuru dalların beslediği büyük bir ateş, hem hepimiz için keyif ve neşe hem de biberlerimizi pişireceğimiz közlere kaynak oluyor. Ve elbette peşine sucuk faslı

Sonra… Sonrasın da 3 km lik bir yol, bitiminde köy kahvesinde bizi bekleyen demli çaylar var. 2013 ü beraber karşıladığımız beraber adımladığımız bu güzel günde bizimle beraber olan tüm arkadaşlara, gönlü bizimle olan tüm dostlara mutlu, sağlıklı bir yıl dileğiyle…