← Part of Kocaeli Yarımadası

Emirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2011 02 )

Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2011 02 ) Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2011 02 ) Photo ofEmirhanı'ndan Elbizli Köyü'ne ( 2011 02 )

March 24, 2021
February 2011

near Yağcılar, Kocaeli (Türkiye)

Hava yağışlı. En eski İstanbul – İzmit yolu üzerinde, bu bölgede Emirhanı olarak bilinen mevkideyiz. Bir zamanlar karayollarına ait yıkık binaların yakınında aracımızı bırakarak kuzeydoğuya doğru ormanlık alanda yol almaya başlıyoruz. Hedefimizde Elbizli Köyü’ne doğru uzanan yeni bir parkur çıkarmak var.

Takip ettiğimiz güzergah roma dönemine ait antik bir yolun hala iyi durumda olan bölümünü izliyor, heyecanlanmamak mümkün değil. Sağımız solumuz ise iğne yapraklı ağaçlarla çevrili, bunlar muhtemelen 60 lı yıllarda gerçekleştirilen ağaçlandırma çalışmalarının eseri.

Rahat bir yürüyüşle mevsimlik küçük bir ırmağın yanında yeşil bir düzlüğe ulaşıp farklı bir güzergahtan başladığımız noktaya doğru dönüşe geçiyoruz. Bu rahat ve keyifli parkuru sonraki zamanlarda daha sık ziyaret edeceğiz.