Elsloo-Bunde Bunderboswandeling 15Km 03 NOV 2018

November 4, 2018
November 2018

near Terhagen, Limburg (Nederland)

Parkeren langs de Maasberg in Elsloo ter hoogte van het kasteel van Elsloo. Wandeling vertrekt langs de vijvers in het kasteelpark, door het groen langs de spoorweg richting Gulle, naar het Bunderbos. Na 5,6Km bereik je het hoogste punt, daar zijn we nog verder door gewandeld richting Bunde tot bijna aan het einde van het bos (je kan ook nog enkele honderden meters verder het pad volgen tot aan de spoorweg waar je uit het bos komt) en dan via dezelfde weg teruggekeerd. Als je dat laat vallen, kort je de wandeling in tot een goeie 12Km.

Door het bos loop je over onverharde boswegen, daarbuiten enkele korte stukken over vooral rustige lokale wegen met nauwelijks verkeer en naar het einde een stuk over kerkwegeltjes. Een heerlijke natuurwandeling door de heuvels langs de maasvallei. Het gaat wel behoorlijk wat op en neer, op een paar steile stukken zijn met houten balkjes trappen gemaakt. Doenbaar dus voor iedereen die een beetje fit is.
PS het totaal aantal meters stijgen/dalen is waarschijnlijk iets overdreven, mijn gps is niet zo nauwkeurig op dit punt.

Een langere versie 18km die de helft van deze track Bunde-Elsloo door het Bunderbos combineert met een terugkeer via de Maas en het Julianakanaal, vind je hier https://www.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=setCurrentSpatialArtifact&id=30238216

• Willem Nov 14, 2020

Hele mooie en verrassende wandelroute