Els Tossals - Roc de les Monges (2x100 cims)

December 12, 2023
December 2023

near Capolat, Catalunya (España)

Des de la boca nord del túnel de Capolat (carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys), una àmplia circular per fer 2 cims. Fins al primer, Els Tossals, un tram de pista asfaltada, un sender fàcil fins a les runes del Santuari de Tossals (no oblidar tocar-hi la campana!) i un sender un pel més delicat amb un pas equipat amb corda (fàcil però cal estar atent a les indicacions del GR que seguim).
El cim dels Tossals entre bosc no té grans vistes. Poc després, ja baixant cap al segon cim, es troba un millor mirador.
La pujada al Roc de les Monges es pot considerar opcional perquè no altera l'itinerari circular i perquè té una certa dificultat doncs és una pujada molt pronunciada amb un parell de bones grimpades, això sí sense perill. Observar al track que em vaig fer una mica d'embolic per trobar-hi l'anada i la tornada, de manera que faig un cercle aparentment invers.
La resta del itinerari per acabar la circular és per l'obaga, un pel trenca-cames amb els continus puja i baixa.

Pista. Indicador

A la dreta

Runes del Santuari dels Tossals

NO OBLIDAR-SE DE TOCAR LA CAMPANA :-)

Indicador. Recte, seguint GR-1

Cim Roc de les Monges

Fites a l'esquerra

Final/inici desviament al Roc de les Monges

Atenció cruïlla: seguint marques blau/blanc