Els Tossals (100 cims) des coll de Jouet

Photo ofEls Tossals (100 cims) des coll de Jouet Photo ofEls Tossals (100 cims) des coll de Jouet Photo ofEls Tossals (100 cims) des coll de Jouet

July 20, 2019
July 2019

near Capolat, Catalunya (España)

Els Tossals és una muntanya de 1.525 metres el municipi de Capolat, a la comarca del Berguedà. Te vèrtex geodèsic i és a la llista dels 100 cims de la FEEC.

Aparquem a la sortida del Tunel de la Mina (Coll de Jouet 1200 mts) de la BV-4241 [Carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys] venint desde Berga
Travessem la carretera i anant direcció túnel trobem un sender que ens porta tot seguit a una Font, que avui no raja. Seguim pujant el sender, una mica perdedor fins trobar una pista. Aviat tenim vista cap el Sud, veiem masos de Capolat. Seguim pr la serra de Runers, fins arribar a les restes del Santuari, on destaca la campana, que fem sonar. Sempre dirección ponent anem per la carena solejada, ja comença a fer calor. La pista es torna camí quan arriba al dit “Mal Pas de Runers” que no te cap dificultat en sec. En desviem cap a la nostra dreta per encarar ( casi sense camí la pujada final al vertex. Cim del Tossal de Tresserra. Baixem par l’altre banda sense problemas i reprenm la pista. Trobem una indicació cap el Tossal de Vilella (segurament per aquí s’escurça) pero la deixem. Anem girant fins quedar a cara nord per la Obaga dels Tossals (agraim l’ombra).
Tornem a trobar el trencall cap Tossal Vilela, ara a la nostre dreta. Entretingut trenca cames pel bosc, sort que es fresquet, fins tornar al punt inicial.
El millor de tot les bones vistes cap el Nord de les serres del Prepirineu fins el Cadí.(port del Comte, Verd, Ensija, rasos Peguera, Pedraforca) Per tornar un dia d’hivern quan siguin nevades.

001 Aparcament

20-JUL-19 9:35:22AM

PictographRuins Altitude 4,727 ft

002 Santuari serra Runers

20-JUL-19 10:28:08AM edifici en runes, queda una campana.

003 Tossal Tresserra 100 cim

20-JUL-19 12:01:34PM

004 Cap Tossal Vilella

20-JUL-19 1:34:15PM Indicacio a seguir des la banda Nord.

Indicacio

Possibilitats Tossal de Vilella, escurçant camí

PictographSummit Altitude -0 ft

Tossal de vilella

No el varem fer, queda pendent