Els Set Turons (Barcelonès)

March 1, 2019
February 2019

near Sant Gervasi - Galvany, Catalunya (España)

(Quan fem camí, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser viu que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Thoreau deia que val la pena "agafar aquell camí que no agafaríem, ja que de ben segur que ens duu a algun lloc." Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

I, després de fer la caminada dels Tres Turons, per què no fer la dels Set Turons?
I així ho hem fet. Començant pel barri de Sant Gervasi - Galvany i acabant al de Can Peguera. De fet, una caminada com aquesta ens permet endinsar-nos per racons de barris que no acostumem a trepitjar gaire, enduent-nos algunes sorpreses caminant per alguns passatges, trobant-nos antigues masies que ja fa alguns segles que estan dempeus, o meravellant-nos amb algunes de les zones verdes que hi ha a la ciutat, on es pot respirar una mica més -repeteixo, una mica més- que no pas enmig de la ciutat.

Descripció molt ben feta i documentada dels set turons en algunes pàgines d'Internet, afegir que cada un d'ells ens aporta unes vistes, ja sigui al mateix parc que ens envolta, als barris de l'entorn més proper, al mar, a la muntanya de Collserola, o fins i tot a muntanyes de més enllà.

El moment màgic es produeix en arribar al turó de la Peira i veure des d'allà alguns dels turons pels quals hem anat fent camí abans.