ELS PELATS, PLA DE CAN PLATA I SERRA CAVALLERA

Photo ofELS PELATS, PLA DE CAN PLATA I SERRA CAVALLERA Photo ofELS PELATS, PLA DE CAN PLATA I SERRA CAVALLERA Photo ofELS PELATS, PLA DE CAN PLATA I SERRA CAVALLERA

May 21, 2017
May 2017

near La Ral, Catalunya (España)

Travessa que ens porta des d'una mica abans de la Colònia Estabanell (o Estevenell, segons on es llegeixi), fins a Camprodon.
Deixem un vehicle a l'entrada de la Colònia, al lloc conegut com a Pont de Can Beia (revolt abans d'un càmping), i un altre a Camprodon, al pàrquing després del túnel.
Comencem a caminar travessant la carretera davant de Can Beia i agafant un corriol que s'enfila de forma abrupte pel caire del serrat Els Pelats. Hi han unes marques grogues antigues que ens permeten anar seguint el camí encara que en alguns llocs es fan escasses. La pujada és força dura fins arribar al Turó dels Pelats, suavitzant-se després fins que anem a sortir al Pla de Can Plata.
Travessem la pista de ciment i travessem els camps en direcció a la carena de Serra Cavallera, davant nostre. En un principi, seguim les marques de PR que ens decanten cap a l'esquerra fins que en uns planells, les deixem per anar més cap a la dreta, en diagonal i sempre cara a la carena que assolim en el punt assenyalat al mapa com Pla Fondo, després de passar per un abeurador des d'on hi ha una bona vista.
Un cop a la carena, girem cap a la dreta seguint el camí carener amb marques del PR C-190 i que baixa fins a Camprodon passant pel Collet d'en Gener i Les Marrades.