Els Mollons en versió heavy des de la Pobla de Claramunt

Photo ofEls Mollons en versió heavy des de la Pobla de Claramunt Photo ofEls Mollons en versió heavy des de la Pobla de Claramunt Photo ofEls Mollons en versió heavy des de la Pobla de Claramunt

September 29, 2020
September 2020

near La Pobla de Claramunt, Catalunya (España)

L’adjectiu heavy no vol dir que hagim fet un ascens diferent al de l’itinerari que vaig seguir fa uns dies per pujar als Mollons. De fet hi he pujat pel mateix lloc en que ho vaig fer aleshores. L’adjectiu neix del meu intent de reduïr la llargada de la ruta. Havia vist un accés a una pista que, segons els mapes de Wikiloc em i permetia tallar la caminada sense arribar a Cal Jaume Bruguers. La veritat es que el començament de la pista ha estat molt còmode però de sobte hem perdut la senda i ens hagut de ficat en una mena de torrentera de baixada amb molta pendent i terra inestable. Més endevant ens hem vist obligats a seguir un corriol que anava per sota una línea eléctrica, fent sifons de pujada i baixada. Es un pas de motos de cros pel que la qualitat del terreny es dolenta. Hem artibat a dalt d’un turó i hem vist que baixar seguint la línea elèctrica tenía molt de risc. Hem rebutjat aquesta possibilitat i hem optat per seguir un corriol que sortía a mà dreta que, al principi tenía molt nona pinta però que ben aviat s‘ha començat a complicar. La pendent de baixada ha començat a ser molt significativa i les motos han contribuit a destrossar el corriol. Pedres “ llimades” per les motos amb el perill de relliscada que això suposa i terra totalment insegur perquè era gravilla solta que et fa relliscat sovint. Baixant amb compte es va fent, de fet la meva filla que no té experiència en aquest tipus de terreny ha baixat sense caure cap vegada, però NO recomano aquest recorregut a gent que no estigui acostumada a aquests tipus de terrenys o que no disfruti passant-hi.

Anem pujant per fort pendent

El tram en que hi ha una corda

Son uns 3-5 metres. De fet es pot grimpar sense fer servir la corda però la veritat es que la corda facilita l’ascens

Photo ofEl cim d’un dels Mollons, el del mig Photo ofEl cim d’un dels Mollons, el del mig Photo ofEl cim d’un dels Mollons, el del mig

El cim d’un dels Mollons, el del mig

El tercer Molló

PictographMonument Altitude 1,709 ft

Esquerra cap a la Roca Cagadora

Fins aqui hem fet un bon troç per una pista en molt bon estat. El corriol al que entretem ara també es de bon caminar

Estem arribant al cim del turó de Can Mabres

PictographRisk Altitude 1,873 ft

Terreny molt dwscompost i amb molta pendent. De fet es una torrentera. Aqui van començar els problemes. Es tracta de anar baixant amb molt de compte

PictographRisk Altitude 1,775 ft

Baixant per la torrentera

Anem avançant amb trams millors i altres de més dolents

Pugem i baixem. El camí està malmés per les motos que hi passen però es pot anar fent sense masses dificultats ( en els trams de baixada s’ha de vigilar perquè el terra està molt descompost)

Continuem fent sifonades

Per continuar seguint la línea elèctrica haviem de baixar per una zona amb una pendent de 60 o 70 graus per la que era mes probable fer-se mal que no pas arribar sà al final

PictographRisk Altitude 1,699 ft

Ara ja tocava baixar amb moltes precaucions per un corriol destrossat per les motos, de terra molt inestable i roques que rellisquen inclús en sec