Els Gorgs de la Febró (Baix Camp)

November 20, 2022
November 2022

near la Febró, Catalunya (España)

Ruta circular per l'espectacular zona de salts d'aigua dels Gorgs del Mas dels Frares, a la Febró. El riu dels Gorgs recull l'aigua de les barrancades i s'ajunta amb el riu Siurana que ve d'Arbolí. La zona és obaga i plena de vegetació, pi, alzina, boix, on alguns exemplars caducifolis, aurons, moixeres, llueixen els seus millors colors a la tardor. Ruta molt recomanable després de les pluges, quan els salts llueixen completament.

Al km 26,5 de la carretera T-704 poc abans d'arribar a la Febró venint de la Mussara. Un corriol baixa en direcció oest.

Panoràmica de l'alta vall del riu Siurana, amb el castell encinglerat, Gallicant a l'esquerra i la serra de Montsant al fons.

Pista

Trobem una pista per on ve el sender SL-C-160 des de la Febró, seguim les marques blanques i verdes cap a l'esquerra, baixant.

Deixem una pista a la dreta que baixa al riu Siurana al costat de la cova Serena.

Pal indicador

Deixem una pista a l'esquerra que puja cap al mas dels Frares i la carretera T-704.

Trobem el PRC7

Se'ns ajunta per l'esquerra el PRC7 que ve del Gorg, seguim junts, baixant.

Replà on deixem el SLC160 i seguim el sender PRC7 en direcció nord.

PictographRiver Altitude 2,091 ft

El cabal depèn de les pluges

PictographWaterfall Altitude 2,112 ft

Bonica cascada al riu dels Gorgs que acostuma a tenir aigua tot i la sequera

PictographRiver Altitude 2,112 ft

Per unes pedres creuem el riu dels Gorgs seguint les marques del PRC7

Saltem a una pista en desús, deixem el PRC7 que segueix recte i pugem a l'esquerra.

Trobem una pista que ve del mas del Salín i Arbolí, la seguim cap a l'esquerra.

PictographRuins Altitude 2,266 ft

En ruïnes

Deixem la pista que baixa per un corriol a la dreta, és el SLC160.

Les dues banderoles principals assenyalen la Febró i els Gorgs. La tercera banderola indica la direcció de Siurana pel mas de Ribelles i el PRC7. Aquest tram de sender està brut i abandonat.

PictographWaterfall Altitude 2,358 ft

Bonic salt que recull les aigües que baixem de Gallicant. Quasi sempre té aigua tot i la sequera.

Al costat del Gorguet trobem les marques del GR7, per la dreta pujaríem a Gallicant. Anem a l'esquerra entre la vegetació.

PictographWaterfall Altitude 2,366 ft

El més alt dels tres salts dels Gorgs, però el que més pateix els efectes de la sequera. A l'altra banda del toll neix el PRC7 que va cap a Siurana i Cornudella.

PictographRiver Altitude 2,385 ft

Barranc del Gorg

Creuem a gual el barranc del Gorg seguint les marques del GR7.

Pal indicador

Seguim pujant per la pista del GR7. La pista de l'esquerra baixa cap el SLC160

Carretera T704

A 100m a la dreta hi ha l'entrada al mas dels Frares, propietat privada. Deixem el GR7 i anem a l'esquerra per fora del guarda-rail.

De la vall del riu Siurana