Els Frares de Quatretondeta - Cim de la Serrella - Pla de la Casa - 16/10/2020

Photo ofEls Frares de Quatretondeta - Cim de la Serrella - Pla de la Casa - 16/10/2020 Photo ofEls Frares de Quatretondeta - Cim de la Serrella - Pla de la Casa - 16/10/2020 Photo ofEls Frares de Quatretondeta - Cim de la Serrella - Pla de la Casa - 16/10/2020

October 16, 2020
October 2020

•   4.8 2 Reviews

near Cuatretondeta, Valencia (España)

Distància: 18,09 kms
Temps total: 8:46:20
Temps en moviment: 4:50:49
Dificultat IBP: 116 HKG Difícil - Ruta molt tècnica i exigent

Deixem el cotxe prop de Quatretondeta, al primer wp s'indiquen les coordenades i el lloc, començarem caminant per una pista, passarem per una carrasca de grans dimensions.

Cap al km 2,4 arribarem a la font de l'Espinal que no xorra quasi aigua.

Al km 2,8 començarà la part circular de la ruta, anirem a la dreta cap als frares. En la zona dels frares el gps no funciona molt bé i es recomana més seguir aquelles marques que és puguen trobar com muntons de pedres o punts.

Primer creuarem les pedreres i després començarem a pujar entre els frares, finalment passarem per dos trepadetes que ens duran cap al pic Creus situat al km 4,3.

Una vegada arribem al pic Creus farem uns 300 metres de cresta i baixarem a un bosc a on començarà una pista que ens durà fins al cim de la Serrella. Posteriorment baixarem per una carretereta de ciment fins a un dipòsit d'aigua lloc a on agafarem una pista que ens durà a la part de baix del Pla de la Casa, abans de pujar al Pla visitarem la finestra d'Àfrica, un curiós forat en el muntanya en la forma del continent africà.

Tornarem de nou al punt anterior i pujarem al Pla de la Casa, una muntanya curiosa ja que a la seua part superior hi ha una gran planura, per senda arribarem a la cava i pujarem a la creu del cim del Pla de la Casa.

Baixarem el Pla de la casa per la part oposada a la que havem pujat i una vegada baix agafarem una senda que passarà per pedreres i rodejarà la muntanya per la part de baix fins arribar de nou a la pujada del Pla, en esta ocasió agafarem la senda esquerre de baixada.

Començarem a baixar passant per la font Roja, una lloc molt agradable en taules per a fer pícnic, xorra molta aigua i ben fresca, finalment arribarem de nou al creuament a on al principi de la ruta havem anat cap als frares i a partir d'aquest punt la tornada serà totalment lineal pel camí que havem pujat al començar la ruta.

És una ruta molt completa, tècnica i exigent, l'aconselle sols per a gent que ix habitualment per la muntanya, la part més bonica que son els frares és a on més compte hi ha que tindre per evitar caigudes, és una ruta única pels seus paisatges i molt recomanable per a fer-la per als amants del senderisme.

EIXIDA

Coordenades de punt d'eixida: 38.723647, -0.313769 Una vegada arribem a l'entrada de Quatretondeta seguim per la carretera CV-754 i el primer camí a la dreta, hi han uns cartells de senderisme, mirar foto 2. Seguim pel camí fins a la torre de la tercera foto i allí ha és pot aparcar.

PictographTree Altitude 2,238 ft

ESQUERRE CARRASCA

Passem per davant d'una carrasca de grans dimensions, agafar el camí de l'esquerre, seguim per pista.

FONT DEL ESPINAL

Quasi no xorra aigua

DRETA ALS FRARES

Ací acaba la part lineal de la ruta, anirem cap a la dreta als frares, comença la part més interessant de la ruta

COVETA

Anirem creuant pedreres i trobarem aquesta coveta, aquest paisatge fa la ruta que siga única

ARRIBANT ALS FRARES

Poc a poc anem arribant als frares

Compte ací, la senda és divideix en dos, nosaltres agafarem la de l'esquerre i començarem a pujar

MIRADOR

Ens adintrem entre els frares i trobem aquest mirador

FRARES

TREPADETA 1

S'aconsella fer sempre els frares de pujada, les trepades no son difícils el que passa és com és veu en la segona foto fer-les de baixada impresiona un poc

TREPADETA 2

Esta segona trepada és més fàcil que l'anterior

PIC CREUS

Arribem al primer pic situat a una altura de 1.325 metres el qual té unes vistes espectaculars

CRESTA

Anirem 300 metres per cresta i després la senda començarà a baixar al bosc

PictographTree Altitude 4,313 ft

BOSC

Passem per zones amb molta vegetació, en la tercera foto podrem veure el segon cim al qual anem, el cim de la Serrella

PictographTree Altitude 4,094 ft

Es molt agradable caminar per aquesta part de la ruta plena de pins

DRETA

Deixem la pista per agafar la senda de pujada al cim

CIM DE LA SERRELLA

Arribem al segon cim situat a una altura de 1.350 metres, desde ací dalt és pot veure perfectament el mar

DRETA SENDA

DRETA

Per aquesta carretereta de ciment baixarem al dipòsit a on continuarem per pista

ESQUERRE DIPÒSIT

ESQUERRE

DRETA CAP A LA FINESTRA

Esta part és lineal, anirem a veure la finestra i tornarem al mateix lloc

FINESTRA D'ÀFRICA

Curiós forat en la pedra en la forma del continent africà, desde aquest punt és pot veure una par de l'embassament de Guadalest

SENDA PUJADA PLA DE LA CASA

En la tercera foto és pot veure de lluny el Pla de la Casa per a fer-se una idea del que hi ha que pujar

FINAL PUJADA

Quan acabem de pujar al Pla de la Casa trobem aquesta planura

SENDA

PictographRuins Altitude 4,360 ft

CAVA

CIM PLA CASA

Situat a una altura de 1.370 metres podem disfrutar d'unes boniques vistes

Baixem per l'altra cara de la muntanya

PEDRERA

Creuant estes pedreres rodejarem el Pla de la Casa per baix fins tornar al punt a on havem començat a pujar

PictographPicnic Altitude 3,606 ft

FONT ROJA

Ací tenim aigua i dos taules, un bon lloc per a fer pícnic

PEDRERA

Creuem un parell de pedreres, a mà dreta tenim el Pla de la Casa que ja va quedant-se darrere

En aquest punt tanquem el cercle i tornarem al cotxe pel mateix camí que havem pujat

• Photo of Rafael Guerrero Millan
    Rafael Guerrero Millan Mar 23, 2021

Buenisima ruta.. muy bien explicada gracias.la cojimos con algo de nieve.

• Photo of Bogamarí
    Bogamarí Apr 1, 2021

Gràcies pel track, molt bona ruta! És la primera volta que hem anat per la zona i les indicacions son perfectes. Salut!

• Photo of Kubala
    Kubala Apr 1, 2021

M'alegre que disfrutareu de la ruta i moltes gràcies per les valoracions 🙂

• Photo of xelista95
    xelista95 Apr 4, 2021

Ruta espectacular passant entre els frares i amb bones pendents. Moltes gràcies per compartir!!